Politiebericht Friesland: autokraak en inbraak bouwkeet

Datum nieuwsfeit: 25-09-2000

Politiebericht Friesland: Fryslân 25-09-2000
Politieberichten van maandag 25 september (07.00 - 13.00)

Drachten: inbraak auto
Van zondag op maandag werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Hooizolder. De ruit aan de passagierszijde was een naar beneden geduwd. Uit de auto werden 40 compact discs en een radio/cd-speler weggenomen. De eigenaar, een 23-jarige inwoner uit Drachten, heeft aangifte gedaan.

Nijehaske: inbraak bouwkeet
Afgelopen weekend werd ingebroken in een bouwkeet, een container, die stond op het businesspark Friesland-West te Nijehaske. Het stalen hangslot van de container werd vernield. Uit de container werd gereedschap (boren, zagen, haspels en luchthamers) weggenomen. Een 43-jarige inwoner uit IJsselmuiden heeft namens het bedrijf aangifte gedaan.

Appelscha: diefstal horecagelegenheid
Maandag tussen 01.45 en 07.40 uur is ingebroken in een horecagelegenheid aan de Vaart Zuidzijde. Men kwam binnen door het openwrikken van een deur. Beide gokkasten zijn opengebroken. Verder is er een gering bedrag aan kasgeld ontvreemd en een fles drank. De technische recherche zal een onderzoek instellen. Een 36-jarige inwoner van Appelscha heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: diefstal en vernielingen
Tussen zaterdag 15.00 uur en maandag 08.00 uur zijn vernielingen gepleegd aan een bouwterrein op de Oostersingel. Vernield zijn onder andere het raam van een minikraan, een rolsteiger en de ramen van een bouwkeet. Ontvreemd werden onder andere een radio, een rekenmachine en een computer. Aangifte is gedaan door een 51-jarige inwoner van Britsum.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8271