Autodesk introduceert AutoCAD LT 2000i

Datum nieuwsfeit: 25-09-2000

Autodesk introduceert AutoCAD LT 2000i

Rotterdam, september 2000 -- Autodesk lanceert AutoCAD LT 2000i, het toonaangevende, laaggeprijsde 2D CAD-pakket. Het is bijvoorbeeld geschikt voor tekenaars die nu nog op papier ontwerpen en voor het eerst de stap naar CAD zetten en voor die leden van het ontwerpteam die slechts incidentieel CAD nodig hebben.

AutoCAD LT 2000i is volledig compatibel met AutoCAD 2000i, biedt een krachtige 2D functionaliteit en is betaalbaar geprijsd. Autodesk levert voor het eerst tegelijkertijd nieuwe versies van AutoCAD en AutoCAD LT, zodat de klanten gemakkelijk bestanden kunnen uitwisselen en nieuwe functies aanleren die gelijk zijn in de op AutoCAD 2000i gebaseerde producten.

Dankzij nieuwe Internet functionaliteit die een betere communicatie en samenwerking bevordert, is AutoCAD LT 2000i een belangrijk onderdeel van het iDesign initiatief van Autodesk. Met iDesign verbetert Autodesk het ontwerpproces door op drie manieren gebruik te maken van Internet: de reeds bestaande desktopproducten geschikt maken voor het web, op browsers gebaseerde toepassingen ontwikkelen, en portals creëren zoals Autodesk Point A, Redspark.com, en Buzzsaw.com.

Nieuwe Internetfuncties

AutoCAD LT 2000i bevat talrijke nieuwe functies die de productiviteit vergroten: verbeterde polyline-bewerking, snelle selectie, beheer van lagen en meer gebruiksvriendelijke plotting-mogelijkheden. AutoCAD LT 2000i bevat tevens een krachtig nieuw dialoogvenster voor bestandsnavigatie, compatibiliteit met Microsoft Windows 2000 en uitgebreide help- en leermogelijkheden voor nieuwe CAD-gebruikers. De volledige compatibiliteit met AutoCAD 2000i in beide richtingen, geeft de klanten de mogelijkheid om in ontwerpteams samen te werken met gebruikers van AutoCAD. Dankzij nieuwe mogelijkheden voor online-samenwerking kunnen gebruikers van AutoCAD LT 2000i in real time interactief samenwerken aan ontwerpen, door informatie aan een ontwerp toe te voegen of de eigenlijke ontwerpinhoud uit te breiden. De nieuwe Internetfuncties zijn:

* AutoCAD LT Today: dit is een rechtstreekse browseraansluiting die toegang geeft tot het Autodesk Point A design-portal. In dit portal kunnen de gebruikers recente bestanden raadplegen, alsook tips en technieken, nieuws, live updates en ontwerp-inhoud die door de CAD-manager op de site kan worden geplaatst. Het portal bevat tevens sector-specifieke informatie en downloads. Via AutoCAD LT Today kan indien nodig ook toegang worden verschaft naar het intranet van het bedrijf of naar de project-website.

* Publish to Web biedt de gebruikers van AutoCAD de mogelijkheid om met behulp van een eenvoudige wizard vlot en naadloos tekeningen op het web te publiceren. Zo kunnen ontwerpers gemakkelijk gegevens delen met klanten, partners en de overige leden van het ontwerpteam.

Over Autodesk
Autodesk is de belangrijkste leverancier van grafische software voor technisch tekenen en ontwerpen. Het bedrijf biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers hun productiviteit kunnen verhogen, dankzij de kracht van de digitale ontwerpomgeving. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie kunt u terecht bij een Authorized Autodesk Reseller, u kunt Autodesk bellen op 800-964-6432 of surfen naar www.autodesk.com

Voor meer informatie kunt u terecht op www.autodesk.nl

Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com.

Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, Benita Dreesen of John Kinnart, Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde.
Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be