Onderhandse aandelenemissie Nedgraphics

Datum nieuwsfeit: 25-09-2000
Utrecht, 25 september 2000

ONDERHANDSE AANDELENEMISSIE NEDGRAPHICS

NedGraphics Holding N.V. (NedGraphics) heeft ter financiering van de reeds aangekondigde acquisities en ter versterking van het eigen vermogen onderhands nieuwe aandelen uitgegeven. Met de onderhandse aandelenemissie zijn 203.392 aandelen (circa 9,9% van het geplaatste aandelenkapitaal) succesvol geplaatst. Voor deze nieuwe aandelen is beursnotering aangevraagd. Deze emissie dient ter financiering van de overname van Porini srl, een leidende speler op het gebied van ERP-oplossingen voor de textielmarkt, en de overname van de GIS - (Geografisch Informatie Systeem) activiteiten van PinkRoccade. De onderhandse plaatsing is begeleid door Fortis Bank Investment Banking

Profiel NedGraphics
NedGraphics Holding N.V., sinds 3 april 1998 genoteerd aan de Nieuwe Markt van Amsterdam Exchanges (NMAX), opereert vanuit vestigingen in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Roemenië en Hong Kong. De onderneming realiseert ongeveer 80% van haar omzet buiten Nederland. NedGraphics richt zich op de volgende activiteiten: Geïntegreerde softwareoplossingen voor de textielindustrie NedGraphics levert geïntegreerde softwareoplossingen voor de textielindustrie. De NedGraphics software "automatiseert" het proces vanaf het ontwerp, het 3-dimensionaal presenteren tot en met het aansturen en managen van het productieproces. NedGraphics is wereldwijd de meest toonaangevende aanbieder met circa 2.000 klanten in meer dan 50 landen. Tot de klanten behoren onder meer Oilily, John Louis Partnership, Forbo, Beaulieu, Lagerfeld, Dior, Nike en GAP. Geografische informatiesystemen
Verder ontwikkelt en levert NedGraphics GIS Systemen aan Nederlandse Gemeenten, Provinciën en de Centrale Overheid. Het betreft met name softwareapplicaties die gemeenten in staat stellen bestaand kaartmateriaal in te voeren in de computer. Via koppelingen met bijvoorbeeld weg- of groenbeheer wordt efficiënter beheer van de gemeentelijke infrastructuur mogelijk gemaakt. NedGraphics' software is inmiddels bij circa 315 overheidsinstanties in gebruik. E-commerce toepassingen
Op basis van de aanwezige kennis op het gebied van visualisatie en databasetechnologie (Easy Map 3D en DesignCOM) ontwikkelt NedGraphics op internet gebaseerde toepassingen voor haar divisies Geïntegreerde ICT oplossingen voor de textielindustrie en Geografische Informatiesystemen. Daarnaast wordt op licentiebasis technologie geleverd aan softwarepartners in de ICT-sector.

Voor nadere informatie
Nedgraphics: De heer Ab van Marion, CEO, of de heer Patrick van den Hemel, CFO. E-mail: (avm@nedgraphics.nl) of (phe@nedgraphics.nl) Telefoon: 0346 - 583070