Politiebericht Flevoland: Emmeloord

Politiebericht Flevoland: Emmeloord 26-09-2000 Schuren afgebrand, grote schade
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Schuren afgebrand
EMMELOORD - Vanochtend zijn twee schuren, behorend bij een agrarisch bedrijf aan de Lindenweg, volledig uitgebrand. Een van de schuren was nagenoeg leeg, de tweede schuur bevatte plantgoed (tulpen en anemonen) met een waarde van ongeveer 5 ton. Samen met de gebouwen zelf, wordt de schade die door de brand is veroorzaakt geschat op minstens 1 miljoen gulden. Bij de brand raakte niemand gewond. In een van de schuren lag een kleine hoeveelheid bestrijdingsmiddelen opgeslagen. De ingeschakelde milieudeskundige heeft geconstateerd dat verbranding van deze stoffen geen gevaar voor omwonenden oplevert. In de schuren was geen asbest aanwezig. Wat de oorzaak van de brand is geweest, is nog niet bekend; er is geen aanleiding om aan brandstichting te denken. De politie stelt een nader onderzoek in. De brandweer is op dit moment (10.30 uur) bezig met nablussen.