Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 09.30 uur
Dodelijke verkeersongeval

VEENENDAAL - Maandagavond 25 september vond er op de Dragonderweg een dodelijke aanrijding plaats. Een 23 jarige bestuurder uit Ingen reed samen met een 23-jarige bijrijder uit Rhenen met zijn auto met aanhanger over de Dragonderweg vanuit de richting Kootwijk in de richting van Ingen.

In tegenovergestelde richting kwam een 24-jarige bestuurder uit Ede aanrijden. Door nog onbekende oorzaak ontstond omstreeks tien voor half elf een aanrijding. De man uit Ede reed met zijn voertuig tegen de zijkant van de aanhanger aan. Door de klap schoot de auto 200 meter door en belandde in de naast de weg gelegen sloot. De auto lag deels met de zijkant onderwater.

De inmiddels gearriveerde politie is direct te water gegaan en heeft getracht het slachtoffer uit zijn auto te bevrijden. Toen dit in eerste instantie niet lukte hebben de politieagenten uit alle macht de auto weten om te draaien en kon het slachtoffer alsnog uit de auto bevrijd worden. Het ambulance personeel heeft het slachtoffer overgebracht naar het Lichtenberg ziekenhuis in Amersfoort. De 24-jarige man uit Ede bleek inmiddels overleden te zijn.

De inzittende van de auto met aanhanger bleven ongedeerd. De politie onderzoekt nog de oorzaak van de aanrijding.

Rijden onder invloed

RHENEN Dinsdagmorgen zag de politie een 47-jarige man uit Rhenen enige moeite hebben om zijn auto te parkeren. Na enkele pogingen lukte het de man niet de auto in het parkeervak te krijgen en reed hij met piepende banden weg.

De politie vertrouwde het niet en heeft de man aan de kant van de weggezet. Na een blaastest bleek dat hij gedronken had. Op het bureau wees de ademanalyse uit dat hij meer dan 1,44 promille alcohol in zijn bloed had. Het rijbewijs van de man werd ingevorderd en hij kreeg een rijverbod van acht uur. De rechter zal binnenkort de straf voor de man bepalen.

Snelheidscontrole

DOORN Op de Amersfoortseweg hield de politie maandagavond een snelheidscontrole. Tussen zeven uur en kwart over acht werden 339 voertuigen gecontroleerd. Voor 39 bestuurders moest de politie een bekeuring uitschrijven. Op de Amersfoortseweg geldt een maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 91 km/u.