Politiebericht Utrecht: district Rijn en IJssel

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en IJssel, 10.30 uur
Aanrijding

KAMERIK Op de Van Teijlingenweg in Kamerik vond gistermorgen rond half twaalf een aanrijding plaats. Een 66-jarige automobiliste uit Snelrewaard haalde, ondanks een inhaalverbod, een trekker in. Op het moment dat de vrouw naast de trekker reed, sloeg de trekker, bestuurd door een 33-jarige man uit Kamerik, linksaf. Beide bestuurders bleven ongedeerd. De auto is weggesleept.

Controle

MONTFOORT- De politie heeft gisteren op de N228 twee snelheidscontroles gehouden.
Van kwart voor tien tot kwart voor elf passeerden 395 voertuigen het controlepunt t.h.v. Willeskop. Twaalf bestuurders reden te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 109 km/u (80km/u toegestaan). Tussen elf uur en twaalf uur passeerden 438 voertuigen het controlepunt t.h.v. Heeswijk. Zes bestuurders reden harder dan de toegestane maximum snelheid van 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 121 km/u.

Aanrijding

HEKENDORP Een 57-jarige man uit Oudewater is gistermiddag met zijn bromfiets onder een tractoraanhangwagen gekomen. De man stopte op de Hekendorpsebuurt achter een tractor met aanhangwagen. De bestuurder van de tractor, een 50 jarige man uit Hekendorp, wilde een tegenligger de kans geven om op de smalle weg te passeren door met zijn tractor een stukje achteruit te rijden. Hij zag hierbij de achter de tractor gestopte bromfietser over het hoofd. De man uit Oudenwater werd door het landbouwvoertuig in de sloot naast de Hekendorpsebuurt geduwd. De bestuurder van de tractor zag het slachtoffer in het water vallen en wist hem snel op de kant te trekken. De man raakte licht gewond. De bromfiets was onder de wielen van de aanhanger beland en raakte totaal vernield.