Nuon zuivert water Jeruzalem volgens duurzaam concept

Datum nieuwsfeit: 26-09-2000
NUON

Waterzuivering Jeruzalem

Nuon zuivert water Jeruzalem volgens duurzaam concept (1)

De Israëlische dochteronderneming van Nuon, Rotem, heeft in nauwe samenwerking met het Canadese membraanbedrijf Zenon van het stadsbestuur van Jeruzalem de opdracht gekregen voor het ontwerp, de bouw en het beheren (BOO-concept) van een waterzuiveringsinstallatie in een nieuwe wijk van Jeruzalem.

De dochter van Nuon, gevestigd nabij Tel Aviv, is samen met Zenon als winnaar uit de bus gekomen, na een intensieve tenderprocedure onder diverse internationale concurrenten.

De duurzame technologie van de zuiveringsinstallatie is uniek en behoort tot een van de eerste in de wereld met een capaciteit van 4800 m3 per dag. Het afvalwater wordt biologisch gezuiverd in reactoren waar membranen zijn ingebouwd. Juist deze membranen zorgen ervoor dat de kwaliteit van het water uitermate geschikt is (in eerste instantie) voor irrigatie van de vele plantsoenen in Jeruzalem.