Hewlett-Packard handhaaft verwachtingen vierde kwartaal

Datum nieuwsfeit: 26-09-2000

RAAD VAN BESTUUR BENOEMT FIORINA TOT VOORZITTER

HP verwacht voorspellingen van analisten voor het vierde kwartaal van 2000 waar te maken
en koopt voor 1 miljard dollar aan aandelen terug

Amstelveen, 26 september 2000 - De Raad van Bestuur van Hewlett-Packard heeft Carleton (Carly) S. Fiorina benoemd tot voorzitter van deze raad. Daarnaast blijft zij president en CEO van HP. Ze volgt Richard (Dick) A. Hackborn op, een voormalig HP-manager en niet-leidinggevend voorzitter van de raad. Hij blijft lid van de Raad van Bestuur.

"Deze benoeming is tekenend voor het vertrouwen dat er is in Carly's leiderschap en in de richting die zij de afgelopen veertien maanden heeft gekozen voor de organisatie," zei Hackborn. "Onder haar leiding is HP klaar voor enorme groei. "

"Dick is een uitstekende leider van de raad geweest en een mentor voor ons allen tijdens de belangrijke ommezwaai binnen HP," reageerde Fiorina. "We zijn blij dat hij als raadslid actief blijft."

De Raad van Bestuur heeft ook goedgekeurd dat opnieuw voor 1 miljard dollar aan aandelen wordt teruggekocht. Deze goedkeuring is een toevoeging op een voortdurend terugkoopprogramma dat is ontwikkeld ter compensatie van de verspreiding van aandelen als gevolg van aandelenprogramma's voor medewerkers. De aandelen worden terug-gekocht op de open markt of bij privé transacties, afhankelijk van de marktsituatie.

"Deze beslissing maakt het mogelijk extra aandelen terug te kopen voor aantrekkelijke prijzen," zei Robert P. Wayman, HP vice-president en hoofd financiën. "Dankzij HP's sterke cash flow kunnen wij het terugkopen van aandelen versnellen en tegelijkertijd de investeringen doen die nodig zijn voor onze groei op internetgebied. "
Het bedrijf benadrukte dat het er vertrouwen in heeft dat de geschatte vijftien procent omzetgroei wordt bereikt en dat, net als analisten voorspelden, elk aandeel in het vierde kwartaal $1.03 zal opbrengen.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden.

Noot voor redacties