Scala Business Solutions NV doet onderhandse plaatsing

Datum nieuwsfeit: 26-09-2000

Scala Business Solutions NV doet onderhandse plaatsing

Amsterdam, 26 september 2000: Scala Business Solutions NV (AEX:SCA), een leidende, wereldwijd opererende aanbieder van e-business management solutions (eBMS), heeft vandaag de uitgifte en plaatsing aangekondigd van 2.000.000 nieuwe, gewone aandelen. De aandelen zijn door ICE Securities Ltd, London, geplaatst bij institutionele investeerders voor een uitgifteprijs van Euro 1,30 per aandeel.

De nieuwe aandelen zijn volledig gerechtigd tot het dividend over 2000 en volgende boekjaren. De opbrengst van de plaatsing wordt in hoofdzaak aangewend voor de laatste stadia van het in juli jl. aangekondigde reorganisatie- en kostenreductieprogramma (zie het persbericht van 12 juli 2000). De reorganisatie moet resulteren in een reductie van de operationele kosten met US$ 12 miljoen tot US$ 15 miljoen en tot herstel van de operationele winstgevendheid van de onderneming in de tweede helft van het jaar 2000.

Noot voor redacties