Schuitema plaatst nieuwe aandelen bij Ahold en C.K.K

Datum nieuwsfeit: 26-09-2000
Bron: Schuitema NV
Schuitema NV

Schuitema heeft nieuwe aandelen onderhands geplaatst bij Ahold en C.K.K.

Persberichten menu

Amersfoort, 26 september 2000

In navolging van het persbericht, d.d. 20 september 2000, waarin Schuitema het voornemen van een emissie van nieuwe aandelen aankondigde, kondigt de directie van Schuitema aan dat de nieuwe aandelen volledig onderhands zijn geplaatst.

De plaatsing omvat 7.635.724 gewone aandelen (nominale waarde § 0,20 per aandeel). De prijs per Gewoon Aandeel is vastgesteld op § 20,80, zijnde het gewogen gemiddelde van de slotkoersen, na afronding, op de laatste vijf dagen dat handel in het aandeel Schuitema plaatsvond voorafgaande aan de plaatsingsdatum, 26 september 2000. De totale omvang van de emissie bedraagt derhalve § 158.823.059,20 (ca. fl. 350 miljoen). De nieuwe aandelen zijn ten volle gerechtigd tot het dividend over het boekjaar 2000 en volgende boekjaren.

Van de nieuwe aandelen is 74,45% geplaatst bij Koninklijke Ahold N.V. en 25,55% bij B.V. C.K.K. De Gewone Aandelen die zijn geplaatst bij C.K.K. zullen door C.K.K. ten titel van beheer worden overgedragen aan Stichting Gemeenschappelijk Aandelenbezit Schuitema tegen uitgifte van certificaten door Stichting Gemeenschappelijk Aandelenbezit Schuitema aan C.K.K. Betaling en levering van de nieuwe aandelen zal worden geŽffectueerd op 29 september 2000.

Notering op de OfficiŽle Markt van de door Euronext Amsterdam N.V. gehouden effectenbeurs is aangevraagd voor de nieuwe aandelen. De gewone aandelen zullen naar verwachting op 29 september tot de notering worden toegelaten.

De uitgifte wordt begeleid door ABN AMRO Rotschild.

Voor nadere informatie:

Schuitema n.v.