Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 27-09-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Inbraken
NOORDOOSTPOLDER - In de nacht van maandag op dinsdag en van dinsdag op woensdag hebben zich in de Noordoostpolder een aantal inbraken voorgedaan. Bij twee woningen in Marknesse (maandag op dinsdag) en een bejaardenhuis in Marknesse en bij een bejaardenhuis in Emmeloord (afgelopen nacht) zijn inbrekers binnengekomen. Uit de woningen werden pasjes en geld ontvreemd; in de bejaardenhuizen zijn de dieven, voor zover na te gaan, alleen in de hal geweest, waarbij in het tehuis in Marknesse de kastjes van de balie werden opengebroken. De politie stelt een onderzoek in.

Beroofd van handtas
DRONTEN - Gisterochtend is een 66-jarige bewoonster van de Regenboog voor de deur van haar flat van haar handtas beroofd. De verdachte bedreigde haar met een mes, rukte de tas uit haar hand en ging er rennend vandoor in de richting van de Lijzijde / de Oost. Onmiddellijk politie-onderzoek in de omgeving heeft geen resultaat opgeleverd. De politie stelt een nader onderzoek in en vraagt eventuele getuigen van de beroving contact met haar op te nemen.

Bromfietscontrole
LELYSTAD - Bij een bromfietscontrole in het kader van het Easy Ridersproject zijn gisteravond 15 bromfietsers gecontroleerd. Bij dit soort controles rijden motorrijders door de stad en nemen bromfietsers mee naar het politiebureau waar zij en hun voertuigen gecontroleerd worden. Gisteravond leverde dit 19 overtredingen op, waaronder 3 x rijden op het fietspad, 4 x rijden zonder helm en 3 x een bromfiets met een te hoge constructiesnelheid.

Gewonde na aanrijding
ALMERE - Door de drukte gisterochtend op de kruising van de Stedendreef met de Rotterdamweg, stond vlak na de verkeerslichten het verkeer opnieuw stil. Een 38-jarige automobiliste uit Almere, die over de Stedendreef kwam aanrijden, zag dit te laat en reed op de stilstaande auto voor haar, die daardoor de auto daar weer voor raakte. De bestuurster van de middelste auto van deze kop-staartaanrijding (25 uit Almere) is met nekklachten per ambulance overgebracht naar het Flevoziekenhuis, maar kon na behandeling weer naar huis.

Aanhouding met gestolen bromfiets
ALMERE - Toen gistermiddag op het Spoorbaanpad bij het zien van de politie de passagier van een bromfiets van het voertuig afsprong en de bestuurder hard weg reed, was dat reden om de bromfiets aan de kant te zetten. Na een korte achtervolging is de bestuurder staande gehouden op de Oslostraat. De jongen (16 uit Almere) droeg geen helm, had geen bromfietscertificaat en reed op een opgevoerde brommer. Uit nader onderzoek bleek dat de bromfiets gestolen was. Daarop is de bestuurder aangehouden, overgebracht naar het politiebureau en voor nader onderzoek ingesloten. De bromfiets is geretourneerd aan zijn eigenaar.