Politiebericht Utrecht: district Eemland Noord

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland noord, 9.15 uur
Verkeerscontrole

BAARN De politie heeft gistermorgen op twee locaties in Baarn een verkeerscontrole gehouden.
Tussen half tien en twaalf uur passeerden 899 voertuigen het controlepunt op de Torenlaan. In totaal reden 24 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 81 km/h (50 km/u toegestaan). Tussen half elf en twaalf uur passeerden 1331 voertuigen het controlepunt op de Amsterdamsestraatweg. Acht bestuurders reden harder dan de toegestane 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 107 km/h.

Inbreker aangehouden

BAARN Een 23-jarige man uit Baarn zag vanochtend rond drie uur de deur van een schuur aan de Laanstraat openstaan. Uit de schuur kwam een man die bij het zien van de man uit Baarn, wegrende. De getuige kon de politie een goed signalement geven. Op de Prins Hendriklaan, zagen agenten een man lopen die aan het signalement voldeed. De 25-jarige Utrechter is aangehouden, en er wordt onderzocht of de man ook betrokken was bij inbraken op de Brinkstraat eerder die avond.

Snelheidscontrole

SOEST De politie heeft gistermiddag tussen half drie en vijf uur een snelheidscontrole gehouden op de Soesterbergsestraat. Van de 1828 bestuurders die het controlepunt passeerden, reden 83 bestuurders harder dan de toegestane 50 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 86 km/h.