Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Lekstroom, 09.30 uur
17-jarige jongen schiet met luchtdrukwapen

HOUTEN Dinsdagmiddag om kwart over vier werd een 17-jarige jongen uit Huizen aangehouden omdat hij met een luchtdrukwapen had geschoten. De politie werd door getuigen gewaarschuwd die de jongen hadden gevolgd naar het station in Houten. Daar trof de politie de jongen aan en bij onderzoek vond de politie het wapen. De jongen werd aangehouden en het wapen werd in beslag genomen. Omdat de jongen minderjarig is, werden zijn ouders in kennis gesteld.

Beroving Iepstraat

NIEUWEGEIN Een 72-jarige vrouw werd dinsdagmiddag omstreeks een uur beroofd van haar handtas op de Iepstraat.
De vrouw liep samen met haar man ter hoogte van de Lijsterbesstraat toen zij van achteren werden benaderd door een jongen van ongeveer 14 jaar. De jongen was lopend, rukte de handtas uit haar handen en ging er hard rennend vandoor in de richting van de Eikstraat.

Getuigen van deze beroving worden verzocht te bellen met de politie in Nieuwegein, via telefoonnummer 0900-8844.

Botsing tussen bus en auto

NIEUWEGEIN Aan de Schouwstede ontstond dinsdagmiddag om twee uur een aanrijding tussen een bus en een auto. De auto stond in een parkeerhaven geparkeerd. Toen de 29-jarige bestuurster uit Nieuwegein wilde gaan rijden, zag zij de bus over het hoofd. De buschauffeur probeerde door hard te remmen een botsing te voorkomen. Dit lukte niet helemaal. Hij raakte de auto licht. In de bus viel een 79-jarige vrouw uit Nieuwegein als gevolg van het harde remmen. Zij liep licht hoofdletsel op.

Alcoholcontrole

HOUTEN Op de Elzenkade en de Meidoornkade werd dinsdag gecontroleerd op alcoholgebruik in het verkeer. De controles vonden plaats van vier uur tot zes uur en van kwart voor zeven tot half tien.

Er werden ongeveer 1030 blaastesten afgenomen. Slechts één bestuurder had teveel gedronken. Hij had een alcoholpromillage van 1,85 in zijn bloed. Het rijbewijs van de man werd ingevorderd en hij kreeg een rijverbod van negen uur.
De politie kreeg van veel bestuurders positieve reacties op de controle

Bestuurder verraadt zichzelf
NIEUWEGEIN - Omdat hij geen gordel droeg, werd dinsdagavond om tien uur een 50-jarige automobilist uit Nieuwegein aangehouden op de Batauweg. Tijdens de controle roken de agenten een alcohollucht. Uit de blaastest bleek dat de man had gedronken: 1,25 promille. Hij kreeg een boete van 900 gulden en een rijverbod van vijf uur. Ook werd proces-verbaal opgemaakt omdat de man geen autogordel droeg.

Verkeerscontrole in het kader van `Veilig door de Lopikerwaard` IJSSELSTEIN Tussen zeven uur en elf uur werden gisteravond 64 bromfietsen gecontroleerd in het kader van `Veilig door de Lopikerwaard`. De controle vond plaats op de Jan van der Heydenweg. Er werden twaalf processen-verbaal uitgeschreven. Meest voorkomende overtredingen waren het ontbreken van een bromfietscertificaat en het rijden zonder helm.

IJSSELSTEIN Woensdagochtend tussen kwart voor acht en half negen werd een roodlichtcontrole gehouden op de Utrechtseweg. Er werden 21 personen bekeurd: vijftien fietsers, een bromfietser en een voetganger. Zij moeten een boete betalen van respectievelijk 50 gulden, 70 gulden en 40 gulden.