NH Hoteles als eerste bedrijf op Euronext Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000

NH Hoteles als eerste bedrijf geïntroduceerd
op Euronext Amsterdam

Hilversum, 27 september 2000

NH Hoteles SA, de Spaanse fusiepartner van Krasnapolsky Hotels & Restaurants NV, zal vandaag de gewone aandelen leveren aan de Krasnapolsky aandeelhouders die hun gewone aandelen aan NH Hoteles hebben aangeboden. Tevens zal NH Hoteles vandaag worden geïntroduceerd op de Officiële Markt van de Effectenbeurs van Euronext Amsterdam als laatste stap in het fusieproces. Hiermee zijn de nieuw uitgegeven en bestaande gewone aandelen van NH Hoteles in Amsterdam verhandelbaar. Het is de bedoeling dat de notering van Krasnapolsky op termijn zal worden beëindigd. NH Hoteles heeft al een notering op de Spaanse Effectenbeurzen. Door de fusie ontstaat een toonaangevende leidende Europese hotelonderneming met 161 hotels in 14 landen en een marktkapitalisatie van EUR 1,6 miljard.

Zoals onlangs bekend werd gemaakt heeft NH Hoteles 99,8 % van het totaal uitstaande aandelenkapitaal van Krasnapolsky verkregen. De gezamenlijke directie is ervan overtuigd dat het succesvolle verloop van de fusie te vinden is in de strategie van groei en de synergie tussen beide bedrijven. Bovendien beschikt de gecombineerde onderneming over een aantal sterke brands. In de gefragmenteerde Europese hotelmarkt verwacht de gefuseerde onderneming hiermee sterk te staan in het consolidatieproces.

NH Hoteles heeft 96 hotels operationeel met in totaal 11.148 kamers. Krasnapolsky exploiteert momenteel 65 hotels met 10.227 kamers. Daarnaast heeft de gecombineerde onderneming nog 27 hotels met in totaal 2.651 kamers in ontwikkeling. Hiermee is de combinatie de 3e hotelgroep in Europa (gebaseerd op aantallen hotels) met sterke posities in Spanje, Nederland en België. De contacten met de Nederlandse kapitaalmarkt zullen op dezelfde voet worden voortgezet.

/////

Voor meer informatie: