Top 500 beste restaurants in Nederland op het internet

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000
Geachte redactie,

Graag informeer ik u over het volgende:

Levensgenieters en zakenmensen gaan 'Lekker' online Top 500 van de beste restaurants in Nederland op het internet

Amsterdam, 27 september 2000 - Lekker online (een project van Service Pers BV, onderdeel van Keesing International Publishing BV) maakt óók op het internet de restaurantgids toegankelijk voor levensgenieters en zakenmensen. Vanaf 16 november a.s. is de nieuwe site op www.lekker.nl bereikbaar. Lekker.nl bevat de top 500 van de beste restaurants in Nederland.

De website 'Lekker' zal, net als de restaurantgids 'Lekker', toonaangevend zijn op het gebied van restaurantrecencies. Het aanbod van hoogwaardige informatie over restaurants zal voortaan ook online beschikbaar zijn. Tevens worden op de website de diensten aan de klant uitgebreid met meer informatie over meer restaurants, maar ook door het stimuleren van interactie tussen de bezoekers.

De kwaliteit van de top 500 van beste restaurants in Nederland wordt ook op de site van 'Lekker' gewaarborgd doordat een aantal onafhankelijke rapporteurs deze restaurants jaarlijks bezoekt. Zo worden meer dan 500 restaurants in Nederland op de kwaliteit van het eten, de wijnkaart, de sfeer en bediening op een objectieve en kritische manier beoordeeld. Natuurlijk oordeelt de selecte groep rapporteurs over de prijs-kwaliteit verhouding van deze restaurants. Naast deze beoordelingen zijn op de internetsite ook artikelen over kazen, wijnen en sigaren te vinden. Kortom, alles wat levensgenieters en zakenmensen zoeken op het gebied van lekker eten en genieten is te vinden op www.lekker.nl.

Door de NAW gegevens van de restaurants in de achterliggende database open te stellen, kunnen gebruikers eetgelegenheden makkelijk vinden. Het is de bedoeling dat de website van 'Lekker' ook onderdeel uitmaakt van een bredere internetactiviteit, waarin ook andere gastronomische onderwerpen aan bod komen. Voor de strategie, concept en ontwikkeling van Lekker online heeft Service Pers BV het bureau Explainer DC (www.explainerdc.com) in Amsterdam ingeschakeld.

Over 'Lekker'
'Lekker' is de beste restaurantgids van Nederland, óók volgens NRC Handelsblad. 'Lekker' is goud waard voor iedereen die graag goed uit eten gaat omdat er precies staat wat u in de geselecteerde restaurants mag verwachten. Naast de Top 100-restaurants van de spraakmakende ranglijst worden er in een aparte sectie de beste restaurants met een Oosterse keuken besproken. Bovendien staan in 'Lekker' de nieuwste, veelbelovende restaurant adressen.

Voor meer informatie (

Noot voor redacties