Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 10.10 uur
Niets erinniets eruit

DOORN Agenten hebben gisteren op de Postweg een actie gehouden in het kader van `Niets erinniets eruit`. Hierbij werden automobilisten gewezen op het feit dat zij kostbare spullen zichtbaar in hun geparkeerde auto hadden achtergelaten. De politie trof bij meer dan de helft van de ongeveer honderd autos een buit aan waar potentiële daders zeker oog voor zou hebben; koffers, autoradios en tassen e.d. Ook op het parkeerterrein van Park Boswijk is een actie gehouden in het kader van `Niets erinniets eruit`. De politie trof in twaalf autos kostbaarheden aan.Op het parkeerterrein troffen agenten ook een niet afgesloten auto aan met de sleutels er nog in. Agenten hebben de auto op een andere plek op het parkeerterrein neergezet. Even later werden de agenten aangesproken door een man die zijn auto kwijt was. Nadat agenten de man hadden uitgelegd waarom zijn auto `verdwenen` was, kon de automobilist de actie wel waarderen en beloofde in de toekomst zijn auto wel af te sluiten en zijn sleutels mee te nemen.

Aanhouding

WIJK BIJ DUURSTEDE De politie heeft gisteravond omstreeks half acht een 45-jarige man uit Leersum aangehouden in verband met openbare dronkenschap en belediging. De man viel op de Markt omstanders lastig. Agenten probeerde de man aan te spreken maar hij was niet voor rede vatbaar. Toen de man de agenten begon te beledigen, is hij aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Verkeerscontrole

VEENENDAAL/RHENEN De politie heeft gisteren op diverse locaties op de N233 tussen Veenendaal en Rhenen verkeerscontroles gehouden. In totaal passeerden 2463 voertuigen de controlepunten; 89 automobilisten reden te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 71 km/h. (maximaal 50 km/h. ) en 101 km/h. (maximaal 80 km/h).
Daarnaast heeft de politie 25 processen-verbaal uitgeschreven voor onder andere het rijden zonder autogordel, het rijden op een opgevoerde bromfiets en het niet dragen van een helm.

Snelkraak om sigaretten

MAARSBERGEN/DRIEBERGEN Om tien over vier woensdagochtend werd op de Woudenbergseweg in Maarsbergen een snelkraak op een beninepompstation gepleegd, vermoedelijk door drie jongens.
Een getuige zag dat een van de jongens een trottoirtegel tegen de ruit van de shop van het benzinepomstation gooide. Een onbekende hoeveelheid sigaretten werd gestolen. De jongens renden weg in de richting van motel Maarsbergen
Twintig minuten laten, omstreeks half vijf, werd ingebroken in een sigarenwinkel aan de Hoofdstraat in Driebergen. Ook hier werden door getuigen een paar jongens gesignaleerd die zich door middel van het ingooien van een ruit met een stoeptegel toegang verschaften tot de winkel. Hier was de buit eveneens sigaretten. De jongens zijn voortvluchtig.

Op heterdaad
VEENENDAAL Een 32-jarige medewerker van een beveiligingsbedrijf, betrapte vanochtend (woensdag 27 september) rond zeven uur een inbreker op heterdaad bij een bedrijf aan de Schutterij. De gealarmeerde politie heeft de omgeving onderzocht, maar heeft niemand meer aangetroffen.
Bij het bedrijf waren twee ruiten vernield waardoor de dader(s) naar binnen zijn geklommen. Bij de uitgang hadden de inbrekers computers neergezet die ze uit het bedrijf hadden gehaald. Doordat de beveiligingsmedewerker de inbrekers tijdens hun werk heeft gestoord, hebben zij op hun vlucht niets mee kunnen nemen. De Technische Recherche heeft ter plaatse een sporenonderzoek uitgevoerd.