Directiewijziging Cebeco Meat Products Nederland

Cebeco Nederland

27 september

DIRECTIEWIJZIGING CEBECO MEAT PRODUCTS NEDERLAND

Piet Boer is per eind oktober 2000 als directeur van Cebeco Meat Products Nederland B.V. (CMP Nederland) in Lichtenvoorde. Momenteel vervult Joost van t Hooft deze functie naast zijn functie als directeur van Cebeco Meat Products Holding B.V. Door de benoeming van Boer zal Van t Hooft zich kunnen concentreren op de verdere ontwikkeling van de vleeswarengroep.
CMP Holding is de moedermaatschappij van CMP Nederland B.V. en Sickendiek GmbH. Daarnaast heeft CMP Holding een minderheidsbelang in Foodcorner B.V.

De verdere internationalisering van de activiteiten van Cebeco Meat Products zal de komende tijd steeds meer aandacht vergen, evenals het verder vormgeven van de ketenstrategie. Gezien de moeilijke marktsituatie voor de vleeswarensector wordt een intensieve sturing met name in de operationele uitvoering noodzakelijk geacht. Ook de sluiting van de fabriek in Rotterdam vergt veel aandacht. Met de aanstelling van Boer als directeur verwacht CMP Holding aan deze eisen te kunnen voldoen.
Piet Boer (50) werkt al ruim 20 jaar binnen Cebeco Groep. Hij heeft verscheidene directiefuncties vervuld. Momenteel is hij directeur van Bloembollenbureau Cebeco.

Cebeco Meat Products Nederland produceert een veelzijdig assortiment vleeswaren en vleeswarensnacks. Deze worden vermarkt onder eigen merk (onder meer Hoy, Limco en Zonnenberg) en onder private label. Afnemers zijn onder meer retail, foodservice en horeca, slagerijen, traiteurs en verwerkende industrie in voornamelijk Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De onderneming heeft 360 personeelsleden.