Commerce One gaat in zee met Progress SonicMQ

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000

Commerce One gaat in zee met Progress SonicMQ voor Commerce One's MarketSite Portal Solution

Vooraanstaand B2B E-Commerce bedrijf kiest optimale E-Business infrastructuur voor berichtenverkeer om betrouwbare Internettransacties te verzekeren

Capelle aan den IJssel, 26 september 2000 - Progress Software Corporation (NASDAQ: PRGS), een toonaangevende leverancier van technologie voor het ontwerpen van E-Business oplossingen, en Commerce One, Inc. (NASDAQ: CMRC), marktleider op het vlak van wereldwijde e-commerce oplossingen voor bedrijven, kondigden aan dat Commerce One de Progress SonicMQ E-Business server voor berichtenverkeer heeft gekozen voor Commerce One?s MarketSite Portal Solution.

SonicMQ is een volledig schaalbare en uiterst betrouwbare e-business messaging server voor de uitwisseling van bedrijfskritieke informatie waardoor bedrijven met hun wereldwijde handel gemakkelijker naar het Web stappen. Berichten, van eenvoudige aankooporders tot ingewikkelde CAD-documenten, kunnen onmiddellijk en veilig via het Internet worden afgeleverd door het gebruik van verfijnde routingalgoritmen voor de bepaling van het snelste dataleveringstraject en de garantie van een uitgebreide systeem-beschikbaarheid. Als nieuwe handelspartners of
-gemeenschappen (communities) worden toegevoegd aan Commerce One's Global Trading Web, verleent de SonicMQ-ondersteunde infrastructuur toegang tot alle nieuwe gebruikerslocaties, zonder dat de lokale configuratie of applicatie gewijzigd dient te worden.

?Wereldwijde e-commerce is gebaseerd op een betrouwbare infrastructuur voor berichtenverkeer die duizenden handelspartners kan ondersteunen en miljoenen transacties kan verwerken,? aldus Charles J. Donchess, executive vice president en chief strategy officer van Commerce One. ?In het kader van Commerce One?s strategie om optimale technologie in het MarketSite platform te integreren, kozen we voor Progress SonicMQ. Op die manier denken we de meest robuuste e-commerce oplossingen aan onze klanten te kunnen aanbieden.?

Dankzij de MarketSite Portal Solution kunnen bedrijven en Internetmarkt-makers open elektronische markten uitbouwen en ze verbinden met het Commerce One Global Trading Web. Deze brede waaier producten en diensten maakt real time, interactieve transacties tussen handelspartners, leveranciers, service providers en marktmakers mogelijk. Door het gebruik van SonicMQ en XML-ondersteunde transactie-infrastructuur kunnen bedrijfsdiensten met een toegevoegde waarde zoals veilingen, informatie-beheer, betaaldiensten en logistiek snel op e-markten worden geïmplementeerd en geëxploiteerd.
?De vandaag de dag opkomende B2B e-markten vragen een allesomvattende connectiviteit, een consequente integratie, een volledige schaalbaarheid en een indrukwekkende performantie, en de benodigde flexibiliteit om nieuwe handelspartners en handelsgroepen snel te verwerken en toe te voegen zonder dat aan de veiligheid wordt getornd,? zei Steve Garone, program vice president bij de analistengroep International Data Corporation (IDC). ?Commerce One mag zich al op heel wat gebruikers verheugen en richt handelsgemeenschappen in die nog eens duizenden gebruikers kunnen aanspreken. De keuze van SonicMQ om aan hun rigoureuze eisen te voldoen wordt een ernstige toetssteen voor de schaalbaarheid van Progress Software?s JMS product.?

?Via Commerce One?s MarketSite Portal Solution zal SonicMQ worden gebruikt voor de meest uitgebreide globale B2B uitwisselingen en wereldwijd worden geïmplementeerd op sites van duizenden klanten,? meldde Joseph Alsop, medeoprichter en voorzitter van Progress Software. ?SonicMQ is de enige oplossing voor berichtenverkeer die de voor E-Business vereiste schaalbaarheid, performantie en betrouwbaarheid kan waarborgen.?

Over Commerce One
Commerce One (NASDAQ: CMRC) is de marktleider op het vlak van de e-commerce oplossingen voor bedrijven. Via haar producten, portalen en diensten verleent Commerce One toegang tot wereldwijde markten en biedt ze iedereen de kans om eender waar en op eender welk ogenblik bij iedereen te kopen. Het Commerce One Global Trading Web is de grootste business-to-business handelsgemeenschap ter wereld. Bestaande uit verschillende open e-markten verleent het Global Trading Web nooit geëvenaarde voordelen aan aankooporganisaties, leveranciers en dienstverleners wereldwijd. Commerce One is gevestigd in Pleasanton, Calif., en kan worden bereikt op het telefoonnummer (800) 308-3838 of (925) 520-6000 of via het Internet op www.commerceone.com.

Progress Software
Progress Software (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leverancier van softwareproducten en -services waarmee bedrijfsapplicaties voor het Internet kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd. Het bedrijf biedt hoogwaardige messaging-servers, applicatieservers, databases en producten voor applicatieontwikkeling en -beheer.

Onder de partners van Progress Software zijn ruim 2000 application service providers (ASP's) en independent software vendors (ISV's), die jaarlijks voor meer dan 5 miljard dollar aan applicaties en services op basis van Progress-software leveren. Progress-producten worden gebruikt door ruim 10.000 organisaties in 100 verschillende landen. Voor meer informatie: www.progress-software.nl of www.progress.be

Voor meer informatie:
Progress Software BRODEUR Worldwide Janine Roelofs Döne Köycü telefoon: 010 - 235 11 11 telefoon: 020 ? 346 20 00 e-mail: (jre@progress.com) e-mail: (dkoycu@nl.brodeur.com)