Online en Real-time beleggen tegen vaste prijs transactie

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000

- PERSBERICHT -

Online en real-time beleggen op internationale beurzen, tegen een vaste prijs per transactie

Online broker VMS-Keytrade.nl gaat
de Nederlandse markt op

Amsterdam, 27 september 2000 * Online en real-time beleggen tegen een vaste prijs per transactie. En dat 24 uur per dag en zeven dagen per week. Dat is wat online broker VMS-Keytrade.nl de Nederlandse particuliere belegger te bieden heeft. VMS-Keytrade.nl biedt beleggers de mogelijkheid rechtstreeks via Internet zelf transacties te doen op belangrijke Europese en Amerikaanse beurzen. De online broker is onbetwist marktleider in België. Een succes dat ook in Nederland navolging krijgt: VMS-Keytrade.nl opent op maandag 2 oktober in Amsterdam haar eerste Nederlandse kantoor en lanceert www.vms-keytrade.nl.

In september 1998 startte VMS-Keytrade in België als online broker. Het was één van de Europese pioniers, die particuliere beleggers in staat stelde online orders te plaatsen en actuele beursinformatie real-time te raadplegen. Nu worden ook de grenzen naar Nederland verlegd. De Nederlandse website van het bedrijf * www.vms-keytrade.nl * biedt niet alleen toegang tot de beurs van Amsterdam, maar ook tot de drie belangrijkste Amerikaanse beurzen NYSE, NASDAQ en AMEX, de beurzen van Brussel, Parijs en Frankfurt en de EASDAQ.

"Beleggen is ook in Nederland erg populair. We verwachten de Nederlandse belegger te kunnen prikkelen tot het afsluiten van online transacties op basis van de succesformule die we sinds twee jaar in België hanteren: snelheid, transparantie, innovatie en veiligheid", aldus Jean-Guillaume Zurstrassen, CEO en medeoprichter van VMS-Keytrade.com. "De opening van de Nederlandse vestiging staat in het teken van de strategische ontwikkeling en versterking van onze activiteiten in Europa." Zurstrassen stond samen met zijn broer, José Zurstrassen, en Grégoire de Streel in 1995 aan de wieg van de bekende Internetprovider Skynet, die zij inmiddels hebben verkocht aan Belgacom.

Online en transparant beleggen
De belegger plaatst via www.vms-keytrade.nl zelf zijn orders, die binnen enkele seconden naar de desbetreffende beurs worden gestuurd, waar de transactie direct wordt afgehandeld en de portefeuille aangepast. Op het beeldscherm verschijnt hiervan meteen een bevestiging. Beleggers kunnen tegen zeer gunstige tarieven van de diensten gebruikmaken. VMS-Keytrade.nl berekent een vaste prijs per transactie en brengt geen extra kosten in rekening voor het bijhouden van de rekening.

Actuele beursinformatie
Kennis van de financiële markten is voor elke belegger onontbeerlijk. Om ook beginnende beleggers in staat te stellen hun portefeuille als een 'professional' te beheren, biedt VMS-Keytrade.nl via haar website ook relevante en actuele beursinformatie aan. De belegger kan er real-time beurskoersen en intraday-grafieken raadplegen en persberichten van beursgenoteerde bedrijven lezen. Bovendien zijn op de site profielschetsen van relevante ondernemingen en prognoses van analisten te vinden.

Optimale beveiliging
Een goede en waterdichte beveiliging is uiteraard doorslaggevend voor de belegger die op het Internet actief is. VMS-Keytrade.nl beschikt over een firewall die goed is beveiligd tegen inbraken of netwerkstoringen. Zo gaf het Amerikaanse Handelsdepartement toestemming om codesleutels van maar liefst 128 bits te gebruiken, terwijl de meeste websites doorgaans zijn beveiligd met een maximum van veertig bits. Uiteraard zijn persoonlijke gegevens vertrouwelijk. Bovendien kunnen klanten een beroep doen op wettelijke garanties met het oog op de bescherming van hun bezit, omdat VMS-Keytrade.nl een dochteronderneming van een effectenmakelaar is. Deze vennootschap, Van Moer, Santerre & Co, heeft een solide reputatie in België en kan bogen op ruim honderd jaar ervaring.

VMS-Keytrade.com verwierf in december 1999 een notering aan de beurs in Brussel. Naast Jean-Guillaume en José Zurstrassen maakt Grégoire de Streel deel uit van de Raad van Bestuur. VMS-Keytrade telt vijftig medewerkers. In 1999 opende ook de vestiging in Luxemburg haar deuren. Het Nederlandse kantoor is gevestigd aan het 's-Gravenhekje 3 in Amsterdam, telefoon: (020) 626 20 00.

- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (