Net Magazine sluit samenwerking met internetprovider HCCnet

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000

P E R S B E R I C H T

Net Magazine sluit samenwerking met internetprovider HCCnet Betaalde oplage stijgt naar 100.000 exemplaren

Haarlem, 25 september 2000,

Net Magazine, het eerste en oudste maandblad over internet, krijgt in de maanden september, oktober en november een unieke extra verspreiding.

Gedurende drie maanden valt het tijdschrift op de deurmat van 80.000 actieve internetters die bij internetprovider HCCnet (onderdeel van KPN) zijn aangesloten. De totale betaalde oplage van Net Magazine komt hierdoor op ruim 100.000 exemplaren.

Adjunct-hoofdredacteur van Net Magazine, Rogier Mostert, benadrukt dat Net Magazine op een praktische manier het online leven beschrijft. "De redactie zorgt ervoor dat lezers direct aan de slag kunnen. Met zaken als korte cursussen, besprekingen van de 150 beste websites en direct toepasbare tips, helpen wij hen op weg. En uiteraard zorgen wij voor de nodige dosis ontspanning in de kolommen", aldus Mostert.

In de HCCnet-oplage van Net Magazine verzorgt de internetprovider een extra katern van 32 pagina's gevuld met informatieve artikelen over internet en de eigen diensten. Volgens Paul Teixeira, uitgeefmanager bij IDG Communications Nederland (de uitgever van onder andere Net Magazine), is de samenwerking met HCCnet een bevestiging van het marktleiderschap van Net Magazine. "Het oudste internettijdschrift in Nederland is nu tevens het grootste."

De samenwerking met Internetprovider HCCnet staat niet op zichzelf, voorspelt Teixeira: "Net Magazine gaat voor een spannend najaar zorgen in internetland."

Voor meer informatie:
IDG Communications Nederland
Paul Teixeira, Uitgeef manager
Tel: 023 - 5461111 fax: 023 - 5461160 of e-mail: (rgort@idg.nl)

IDG publiceert wereldwijd meer dan 310 bladen en 700 boeken in 84 landen. Bekende wereldwijde uitgaven zijn ComputerWorld, InfoWorld, MacWorld, Network World, PC World, Channelworld en '..For Dummies' (boeken). IDG organiseert tevens 168 computergerelateerde exposities in 35 landen en voert wereldwijd onderzoek uit via 41 onderzoekscentra door middel van zijn dochteronderneming International Data Corporation (IDC). Informatie over het bedrijf en de meer dan 225 World Wide Web sites van IDG-vestigingen is beschikbaar op: www.idgcorporate.com. Meer informatie over IDG.nl is te vinden op www.idg.nl/media.