OuderAlleen nu duizend leden

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000
Huizen, 27 september 2000

OuderAlleen nu duizend leden

Vandaag heeft de duizendste bezoeker zich bij OuderAlleen.nl - website van en voor alleenstaande ouders - geregistreerd.

Op 1 maart 2000 opende initiatiefnemer Bart Keuskamp OuderAlleen.nl op internet. Een half jaar later is zijn website een hechte virtuele gemeenschap die dagelijks ruim zevenhonderd maal bezocht wordt.

De bezoekers schrijven op de website openhartig over hun zorgen en problemen. Hoe verwerk je een scheiding of het verlies van je partner? Hoe zit het met alimentatie? Wat zijn de voor- en nadelen van co-ouderschap? Wat komt er allemaal kijken bij het alleenstaand ouderschap? Zal ik wel gaan scheiden? Vaak vinden zij antwoord op hun vragen, maar in ieder geval steun en herkenning bij de andere bezoekers.

Via de website komen alleenstaande ouders met elkaar in contact. Er worden regelmatig uitjes georganiseerd (vaak door de bezoekers zelf), de babbelbox is druk bezet in de (late) avonden, er verschijnen contactadvertenties op het Prikbord en de profielschetsen van de andere geregistreerde bezoekers worden uitgeplozen.

Op OuderAlleen.nl is een schat aan informatie over alleenstaand ouderschap te vinden. In de Kennisbank stellen "ervaringsdeskundigen" spontaan ook hun beroepsmatige deskundigheid ter beschikking. Onder hen een advocaat, psycholoog, pedagoog, fiscalist, scheidingsbemiddelaar, docenten en verpleegkundigen.

Nieuwe kontakten, informatie, steun en herkenning zijn de peilers van OuderAlleen.nl.
Deze sterk groeiende virtuele gemeenschap is een voorbeeld van de kracht van internet. Geen kille informatie en eenrichtingsverkeer, wel warme intermenselijke betrokkenheid. Duizend leden doen er hun voordeel mee. En elke dag vinden nieuwe alleenstaande ouders hun weg naar OuderAlleen.nl. Ook voor hen gaat na registratie een nieuwe wereld open.

Meer informatie:

Bart Keuskamp