Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Invoering nieuw telefoonnummer politie

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Politie Hollands Midden
Dienst Bureau Communicatie
Telefoon 071-5459800
Fax 071-5414881
Afkomstig van: Chris van Egmond
Datum: 21 september 2000

Geen spoed, wel politie: 0900-8844
Invoering nieuw telefoonnummer politie een feit

Op 27 september 2000 word het landelijk telefoonnummer voor niet-spoedeisende hulpverlening voor de Nederlandse politie ingevoerd. Het nummer 0900-8844 vervangt in Hollands Midden het oude 0900-8384 en de algemene toegangsnummers van politiebureaus. Door de invoering van het nummer hoeft iedere Nederlandse burger voor niet-spoedeisende gevallen maar één nummer te onthouden. Het alarmnummer 1-1-2 voor spoedeisende hulpverlening van politie, brandweer en ambulance blijft ongewijzigd gehandhaafd.

Het nummer 0900-8844 ( 30 cent per minuut) komt tegemoet aan de behoefte van de burger aan een betere en eenvoudigere bereikbaarheid van de politie. Het nummer kan dag en nacht gebeld worden. Iedereen die hulp nodig heeft in niet-spoedeisende situaties komt uit bij de politie bij hem of haar in de buurt en wordt snel en zo goed mogelijk geholpen door speciaal daartoe opgeleide medewerkers. Doorverbinden is op die manier niet meer zo vaak nodig, wat als voordeel heeft dat gesprekken korter zullen duren en de politie meer aandacht kan besteden aan onder meer de politiezorg op straat.

Publiekscampagne
Op 27 september start een landelijke voorlichtingscampagne om bekendheid aan het nieuwe telefoonnummer te geven. De campagne loopt vier maanden (tot februari 2001). Het streven is erop gericht dat na afloop van de publiekscampagne 40% van de burgers spontaan het nieuwe nummer kent en weet in welke situaties men het nummer kan bellen. Onderzoek moet uitwijzgen of dit doel bereikt wordt. IN de massamediale campagne worden twee verschillende televisiespots en vier verschillende radiosport ingezet in de Postbus 51 blokken. Daarnaast zullen er in de landelijke en regionale dagbladen ingezonden mededelingen geplaatst worden.


Noot voor de redactie/

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie