Lotus breidt ASP Solution Pack uit met stand-alone versies

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000
Lotus breidt ASP Solution Pack uit met stand-alone versies van Notes, Domino, QuickPlace, Sametime, LearningSpace en SmartSuite

Samenwerking met Sun Microsystems biedt ASP-oplossing op Solaris

Berlijn, 27 september 2000 - Lotus heeft tijdens haar conferentie Lotusphere Europe 2000 bekendgemaakt dat haar ASP Solution Pack nu beschikbaar is voor Europese Application Service Providers. Daarnaast maakte Lotus bekend dat deze oplossing sterk is uitgebreid. ASP's konden met het Solution Pack hun klanten al voorzien van Community WorkSpace, Domino, QuickPlace, Sametime en IBM Websphere, Advanced Edition. De uitbreidingen betreffen stand-alone versies van Lotus Notes, Domino, QuickPlace, Sametime, LearningSpace en SmartSuite, en een grotere beschikbaarheid van producten op het Sun Solaris-platform.

Lotus en Sun Microsystems breiden hun aanbod voor de Application Service Provider-markt aanzienlijk uit. ASP's kunnen hun klanten nu de ideale samenwerkingsoplossing bieden met Lotus QuickPlace 2.0 en de Lotus ASP Solution Pack voor het Sun Solaris-platform. Lotus Domino Everyplace is nu ook beschikbaar op het Solaris-platform voor enterprise-klanten. "De combinatie van Lotus-oplossingen met de Solaris-omgeving heeft zich in menige grote onderneming al bewezen", Aldus Mark Canepa, vice president en general manager van de Internet Desktop and Server Group van Sun Microsystems. "ASP's kiezen zeer vaak Sun als voorkeursplatform voor hun infrastructuren."
Met deze nieuwe combinatie bieden Lotus en Sun ook klanten in het marktsegment van de kleine en middelgrote ondernemingen veilige en betrouwbare hosted oplossingen.

Een groot aantal toonaangevende ASP's is in Berlijn aanwezig om hun op Lotus-software gebaseerde ASP-oplossingen te demonstreren. Dat zijn onder meer Telecom Italia, Sonera, Andante (onderdeel van Mannesmann), Interliant en Siemens.

Met het Lotus ASP Solution Pack kunnen ASP's een compleet hosting-platform creëren en aanbieden met diensten als e-mail, agenda, teamware en instant messaging. ASP's kunnen deze diensten uitbreiden met tal van oplossingen van derde partijen die als basis Lotus Domino of IBM Websphere hebben.

ASP Solution Pack richt zich op onder meer de kleine en middelgrote bedrijven, die volgens analisten van onder meer Giga Research de grootste groeimarkt vormen voor ASP's. Ook afdelingen binnen grote bedrijven behoren tot de doelgroep. Met het geïntegreerde hosting-platform stelt Lotus de ASP' s in staat hun producten snel op de markt te brengen, waarbij de klanten tegen lage costs of ownership gebruik kunnen maken van geavanceerde technologie. Naar verwachting zal het ASP-model voor Lotus betekenen dat het huidige aantal van 60 miljoen Lotus-gebruikers snel verder zal groeien.

Over Lotus
Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor messaging, collaboration en knowlegde management. Lotus richt zich met haar oplossingen op de kleine tot multinationale ondernemingen. Centraal in de oplossingen van Lotus staat het uitgangspunt dat Internettechnologie mensen op een wereldwijde schaal laat samenwerken. Lotus levert zowel de client- en server- als de platformproducten voor (real-time) samenwerking, berichtenverkeer en applicatieontwikkeling. Daarnaast biedt Lotus een uitgebreid pakket van kantoor- en productivity-applicaties, compleet met Internetfunctionaliteit. Ondernemingen die kiezen voor Lotus-oplossingen, kunnen rekenen op professionele consultancy en dienstverlening van de Lotus Professional Services-organisatie en van de Lotus Business Partners. Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt zijn producten wereldwijd via de meer dan 20.000 Business Partners in meer dan 80 landen op de markt.

Algemeen telefoonnummer Lotus: 020 - 31 41 123.
Noot voor de redactie,

Noot voor redacties