Winkeldief vernielt ruit en vlucht in s-Hertogenbosch

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 27-09-2000 Persbericht district Den Bosch

WINKELDIEF VERNIELT RUIT EN VLUCHT, S-HERTOGENBOSCH

Een onbekende winkeldiefstal is er dinsdagmiddag in geslaagd om aan aanhouding te ont-komen. De man werd omstreeks 17.45 uur door personeel van een supermarkt aan de Bo-schmeersingel betrapt bij het stelen van diverse goederen die hij onder zijn jas had verstopt. Nadat hij was betrapt wilde de man de winkel uitvluchten. Personeel had de toegangsdeur echter afgesloten. De man vernielde hierop de ruit van de toegangsdeur en klom naar bui-ten.

INSLUIPING, S-HERTOGENBOSCH

Dinsdagavond heeft tussen 19.30 en 20.00 uur een insluiping plaatsgevonden in een woning aan het Zuidoosterfront. De bewoner verliet in die tijd even de woning. Vermoedelijk is de deur open blijven staan. Bij terugkomst bleken een GSM en een portemonnee met daarin enkele tientjes te zijn weggenomen.

BEDRIJFSINBRAAK, ROSMALEN

Dinsdagavond is ingebroken bij een bedrijf aan Westeind. Om binnen te komen werd een ruit vernield. Vervolgens werden enkele kasten doorzocht. Hierbij is een geldbedrag van enkele duizenden guldens ontvreemd.

BROMFIETS IN BESLAG GENOMEN, S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft in de nacht van dinsdag op woensdag, kort na middernacht, een zogenaamde bromscooter in beslag genomen. De bestuurder reed daarmee met meer dan 80 km per uur over de Bruistensingel. Zowel de bestuurder als zijn duopassagiere droegen beiden geen valhelm. De bromscooter wordt aan een technisch onderzoek onderworpen.

INBREKERS OVERLOPEN, OUDHEUSDEN

Twee inbrekers sloegen in de nacht van dinsdag op woensdag op de vlucht toen zij betrapt werden bij een inbraak. De bewoners van een woning aan de Gerard van Oostromstraat wer-den rond 02.00 uur gewekt door vreemde geluiden. Bij onderzoek bleek dat in de woning werd ingebroken. De twee circa 18-jarige daders vluchtten bij ontdekking de woning uit, daarbij achterna gezeten door de bewoner. Zij wisten te ontkomen. Het is niet bekend of er goederen zijn weggenomen. De daders konden de woning binnenkomen nadat zij het slot van een toegangsdeur hadden verbroken.

AANHOUDING VOOR DIEFSTAL EMBALLAGE, S-HERTOGENBOSCH

De politie heeft dinsdagmorgen een 37-jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangehouden. De man wordt verdacht van diefstal van enkele kratten emballage. Hij kroop rond 08.00 uur door de omheining van een bedrijf aan de Ruiterskampweg en wilde er met een viertal legen kratten ter waarde van ruim F 70.= vandoor gaan. Hij werd echter door personeelsleden be-trapt. Zij hielden de man vast en gaven hem over aan de gewaarschuwde politie.

BEDRIJFSINBRAAK, S-HERTOGENBOSCH

Op de Sigarenmakerstraat is in de nacht van dinsdag op woensdag in een bedrijfspand inge-broken. De wijze van binnenkomst is nog niet door de politie achterhaald. In het pand wer-den diverse kasten en een kluis opengebroken. Daaruit is voor enkele duizenden guldens buitgemaakt. Ook werden enkele portable computers ontvreemd. De exacte waarde van het ontvreemde is niet bekend.

AUTO GESTOLEN, S-HERTOGENBOSCH

Woensdagmorgen is vanaf de Speldenmakerstraat in Den Bosch een groene BMW 528 I gestolen. De auto heeft het kenteken RX-XL-01.

Woensdagmiddag is vanaf de Limietlaan in Den Bosch een rode Opel Vectra gestolen. Het kenteken van de auto is JF-PH-17.

SCHOENEN GESTOLEN, S-HERTOGENBOSCH

Woensdagmiddag zijn uit een vrachtauto, die aan de Hinthamerstraat stond, twee dozen met schoenen gestolen. De chauffeur was aan het lossen bij een bedrijf. Terwijl hij bezig was heeft men kans gezien de dozen uit de laadruimte weg te halen.