Project Milieuzorg Groningen officieel van start

Bron: Syntens
Syntens

Project Milieuzorg officieel van start

Het project Milieuzorg, één van de onderdelen van Duurzaam Groningen, gaat 27 september a.s. officieel van start. Doel van dit project is het stimuleren en begeleiden van 40 individuele bedrijven en 4 clusters van elk 10 ondernemingen bij het opzetten en invoeren van een milieuzorgsysteem, al dan niet geïntegreerd met ARBO, kwaliteit en veiligheid.

Het deelproject Milieuzorg maakt onderdeel uit van het project Duurzaam Groningen, dat op 22 maart 2000 is gelanceerd. Rode draad van het project Duurzaam Groningen is het versterken van de economische positie van het midden- en kleinbedrijf in de provincie Groningen, zonder daarbij het milieu extra te belasten. Ongeveer 300 ondernemingen worden in dit project begeleid en ondersteund op het gebied van milieuzorg, preventie, gebiedsgerichte aanpak (duurzame bedrijventerreinen en Integraal Ketenbeheer), informatie- en communicatietechnologie en duurzaam ondernemen. Dit laatste project is in het voorjaar 2000 door TechnologieCentrum Noord-Nederland (TCN) in uitvoering genomen. Duurzaam Groningen is een samenwerkingsproject van de provincie Groningen, Syntens, alle Groningse gemeenten, Kamer van Koophandel, VNO/NCW Groningen, MKB-noord, Rabobank, Essent Duurzaam en TCN.

Het deelproject Milieuzorg gaat 27 september a.s. officieel van start in het gebouw van de Rabobank aan de Griffeweg te Groningen. De startmanifestatie staat in het teken van de drie M's: milieuzorgsystemen, het MKB en meedoen. Tijdens de manifestatie wordt informatie gegeven over aanbestedingsprocedures, voorwaarden voor deelname e.d. De startmanifestatie is onder andere bedoeld voor adviesbureaus, brancheorganisaties, MKB-ondernemingen en gemeenten.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties