ConneXXion verbetert voertuigonderhoud met MP5-software

Datum nieuwsfeit: 27-09-2000

ConneXXion verbetert voertuigonderhoud met Datastream's MP5-software

ROTTERDAM/GREENVILLE, S.C., 27 september 2000 - Datastream Systems B.V. in Rotterdam (NASDAQ: DSTM) heeft haar MP5 Enterprise Asset Management systeem aan conneXXion geleverd, de nieuwe Nederlandse onderneming in personenvervoer. Datastream's onderhoudsbeheersoftware wordt ingezet voor het onderhoud van de 6.000 voertuigen die conneXXion in Nederland exploiteert.

Met behulp van de software van Datastream Systems is het voor conneXXion mogelijk om zelf de kosten per voertuig bij te houden, ondanks dat het onderhoud is uitbesteed. MP5 is geschikt voor het integrale beheer van het onderhoudsproces en is object-georiënteerd. ConneXXion beschikt op deze wijze over belangrijke informatie van haar voertuigen, zoals storingen, inkooporders en de hoeveelheid getankte brandstof. Voor conneXXion zijn storingen, onderhoudskosten en schades de belangrijkste administratieposten binnen MP5.

Met MP5 krijgt conneXXion volledig inzicht in de aard, frequentie en herhaling van storingen. Hierdoor kan het bedrijf met de werkplaatsen efficiëntere afspraken maken over verbetering van de kwaliteit van onderhoud en reparaties. Het gebruik van MP5 heeft al binnen enkele maanden geleid tot aanzienlijke verbeteringen bij conneXXion, waaronder lagere onderhoudskosten en minder stilstand van de voertuigen.

Naast de kwaliteitsverbetering die bij de werkplaatsen is bereikt, wordt MP5 ook gebruikt als analysehulpmiddel voor busbouwers. Dankzij MP5 kan conneXXion met cijfers aantonen welke specifieke problemen een bus heeft en hoe vaak ze voorkomen. Bovendien wordt dagelijks via MP5 het aantal gereden kilometers bijgehouden en de hoeveelheid getankte brandstof. Dit maakt het totale brandstofverbruik, evenals het brandstofverbruik per bustype, binnen conneXXion inzichtelijk.

Over ConneXXion
ConneXXion, gevestigd in Hilversum, is de nummer tien van Europa in personenvervoer. Het vervoersbedrijf onderhoudt duizenden vaste en flexibele verbindingen in stad en regio en vervoert meer dan 300 miljoen reizigers per jaar met bussen, trams, boten of taxi's. ConneXXion heeft als doelstelling om in 2002, in de ogen van de klant, de beste personenvervoerder te zijn.

Over Datastream Systems, Inc.
Datastream Systems ( www.dstm.co.uk/dutch/ NASDAQ:DSTM) is marktleider op het gebied van onderhoudssoftware en online-inkoopfunctionaliteit van technische materialen. Door het aanbieden van intelligent asset management en een gestroomlijnd industrieel inkoopproces helpt Datastream Systems bedrijven de MRO (maintenance, repair & operations) kosten te verminderen en de beschikbaarheid van systemen te maximaliseren. De klantenkring van Datastream Systems omvat meer dan 60 procent van de Fortune 500 bedrijven. Datastream Systems heeft meer dan 55.000 systemen verkocht in 129 landen. Dit betekent een marktaandeel van meer dan 56 procent in computerized maintenance management en enterprise asset management systemen.

De op Internet gebaseerde enterprise asset management producten van Datastream Systems bevatten de specifieke benodigdheden voor een effectieve monitoring van maintenance operations. De iProcureÔ marktplaats maakt de asset management cycle compleet door het aanbieden van geautomatiseerde inkoopmogelijkheden van industriële onderdelen en voorraden tussen netwerkkopers en verkopers. Meer informatie: www.dstm.com.

* Gebaseerd op het aantal verkochte systemen, gerapporteerd door Automation Research Corporation in 1999.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Datastream Systems B.V., Bert Verplancke, tel (010) 206 47 11, email: (hverplancke@dstm.nl)
of
Sterk Werk Communicatie B.V., Aad Jan Roos, tel (010) 456 78 49, email: (aadjan.roos@sterkwerk.nl)