Tweede financieringsronde ManagedStorage International

Amsterdam, 28 september 2000

Betreft: persbericht tweede financieringsronde ManagedStorage International

L.s.,

Bijgaand vindt u een Engelstalig persbericht over de tweede financieringsronde van onze cliënt ManagedStorage International.

ManagedStorage International is het eerste bedrijf dat wereldwijd Storage Service Provider services aanbiedt voor data storage op basis van het bestaande ISP-IDC model. ManagedStorage is in 1997 ontstaan vanuit StorageTek (NYSE: STK) en in maart 2000 gelanceerd met financiële steun van Great Hill Equity Partners L.P.

De data storage services van ManagedStorage verminderen de directe en management, die kenmerkend zijn voor bedrijven en organisaties met een steeds toenemende groei van data. In principe neemt ManagedStorage het management, beheer en onderhoud van de gegevensopslag van bedrijven voor zijn rekening, zodat deze zich kunnen richten op hun kernactiviteiten.

ManagedStorage heeft hiervoor de volgende producten en diensten:

* Storage-on-Demand: een eenvoudige data storage service waarmee gebruikers besparen op uitgaven voor ruimte, apparatuur en personeel voor data storage.

* PowerBAK (PC Backup): hiermee kunnen pc-eindgebruikers hun belangrijke bestanden centraal en encryptisch beveiligen. PowerBAK biedt automatische backup van gegevens binnen de voor de gebruiker vertrouwde interface en met bestaande netwerkverbindingen, inclusief Internet.
* Server Backup: na het afsluiten van een data storage Service Level Agreement (SLA) neemt ManagedStorage onder meer de verantwoordelijkheid op zich voor het beveiligen van de gegevens op een server en het opnieuw beschikbaar maken van gearchiveerde gegevens.

* Content Management: deze dienst voorziet in een single-point-of entry van digitale of te digitaliseren audio/video/content archieven. De content data storage services omvatten vastleggen, indexeren, archiveren, conserveren, zoeken, ophalen en publiceren van elke vorm van digitaal materiaal, van e-mails en audiobestanden tot foto's en films.

Voor alle diensten geldt dat de klant alleen betaalt wanneer er gebruik wordt gemaakt van de dienst.

Met ruim dertig jaar ervaring op het gebied van data storage services (via StorageTek) is ManagedStorage marktleider op het gebied van data storage technologie, -architectuur en -service. ManagedStorage biedt vrijwel onbeperkte opslagcapaciteit en volledig beheerde gegevensarchieven met voorzieningen voor opslag, backup, herstel en levenscyclusbeheer.

Meer informatie over ManagedStorage kunt u vinden op www.managedstorage.com .

Vanzelfsprekend kunt u ook contact opnemen met Van Sluis Consultants.

Met vriendelijke groet,

Van Sluis Consultants
Mischa van de Woestijne
Project Consultant

tel.: 0800-82675847
direct: 020-3055923
fax: 020-3055946
(m.van.de.woestijne@vansluis.nl)

News Release
For Immediate Release

For more information contact:
Van Sluis ConsultantsMischa van de WoestijneProject ConsultantTel.: 0800-82 67 58 47Fax: 020- 305 59 (46m.van.de.woestijne@vansluis.nl)

Accelerating the Expansion of its Worldwide Footprint for Storage Services, ManagedStorage International Closes $50 Million in Second Round of Funding

Providence Equity, EMC join Great Hill Partners as investors in the leading provider of global storage services and content management software solutions

BROOMFIELD, Colo., September 28, 2000 ManagedStorage International, Inc. (ManagedStorage), the first global Internet Storage Service Provider (SSP), has secured more than $50 million in funding that will enable the company to rapidly expand its business. The funding round offers further evidence of investor confidence in the company's long-term business strategy of providing storage service offerings targeted at Fortune 1000 companies, Internet e-business and Internet Data Centers.

"We have seen rapid adoption by Fortune 1000 and e-business operations of the industry standard Internet storage infrastructure model ManagedStorage has created," said B.D. (Bill) Johnson, chief operating officer for ManagedStorage. "In light of this accelerating customer demand, we'll be using these investments to expand ManagedStorage's worldwide presence by tripling its footprint in the United States and pursuing aggressive growth in Europe as well as advancing our content management software solutions."

Boston-based Great Hill Equity Partners L.P. managed the fundraising process for this second round of funding, which was led by Providence Equity Partners, with additional investments from First Union Corporation (NYSE: FTU), J.P. Morgan & Co., Incorporated (NYSE: JPM) and EMC Corporation (NYSE: EMC).

"ManagedStorage has the distinct industry advantage of being the only global SSP delivering managed storage solutions enhanced by unique software," said Patrick Curran, chairman of ManagedStorage and partner of Great Hill Partners. "The company's extensive experience in digital media sets it apart in managing the continuing complexity of data in today's e-business economy."

EMC's investment in ManagedStorage will facilitate technology collaboration between the two companies for development of software for storage and content management. Doron Kempel, Vice President and General Manager of EMC's Media Solutions Group, said, "We look forward to working with ManagedStorage to help them develop and offer leading solutions utilizing EMC technology for this growing market."

Incubated within Storage Technology Corporation (StorageTek®, NYSE: STK), ManagedStorage was the first SSP to provide managed storage services to Fortune 1000 companies with large e-business operations. Great Hill Partners, as the first ManagedStorage investor, and StorageTek, launched the stand-alone company less than five months ago. StorageTek maintains a minority ownership interest in the company. Since its founding, ManagedStorage has developed the broadest range of managed storage offerings available, including storage-on-demand, server backup, PC backup and content management solutions.

"In today's information era, data lives within companies as a central nervous system, serving the growing needs of a diverse group of users and applications," said Daniel Coetsier, president of ManagedStorage. "ManagedStorage's offerings serve as life support to that system, ensuring a company's data is safe, available and relevant when called upon."

Exploding demand for managed storage services
According to industry analysts, the potential market opportunity for storage service providers will exceed $8 billion by 2003, creating an explosion in demand for managed storage services.

"More and more, Gartner Dataquest is witnessing hardware, software and service providers taking an equity interest in start-up companies addressing new markets with strong growth potential like the storage utility market," said Adam Couture, senior analyst with Gartner Dataquest. "These investments not only leverage product and service sales, but also foster opportunities to increase knowledge capital, expand market opportunities and create new product and service offerings."

About ManagedStorage International
ManagedStorage International is the leading global provider of online managed information access and data protection. The company's fully managed e-storage services, including Storage on Demand, Server Backup, PC Backup and complex Content Management, enable fast-growing companies to focus on expanding their businesses. ManagedStorage offerings are managed from world-class global command centers located worldwide. ManagedStorage is "eStorage for eBusiness." For more information, contact www.managedstorage.com, or call (720) 566-5000.

About Great Hill Partners
Great Hill Partners is a leading Boston-based investment firm that provides equity financing and strategic guidance to telecommunications, e-business services and Internet infrastructure services companies. Recent investments include ManagedStorage International (MSI), ManagedOps.com, American Broadband, Inc., Edge Connections, High-Tech Institute, SmartMail, DURO Communications and Horizon Telecom International. The firm currently manages over $700 million in private equity raised from institutional investors including leading commercial and investment banks, state and corporate pension funds, university endowments and private trusts. For more information, visit www.greathillpartners.com.

About Providence Equity Partners Inc.
Providence Equity Partners Inc. is a private investment firm that specializes in equity investments in telecommunications and media companies around the world. The principals of Providence Equity Partners Inc. manage investment funds with over $2 billion in equity commitments. Areas of investment include competitive local telephone networks, long haul voice and data providers, internet service providers, internet infrastructure, wireless data networks, cellular and personal communications services (PCS), cable television, and other media and communications sectors. Providence's portfolio investments include: AT&T Canada, Carrier1 International, Mpower Communications, Tele1 Europe, Verio, Voicestream Wireless and 360Networks. For more information visit www.provequity.com.

About EMC Corporation
EMC Corporation (NYSE: EMC) is the world leader in information storage systems, software, networks and services, providing the information infrastructure for a connected world. Information about EMC's products and services can be found at www.emc.com.

About First Union Capital Partners
First Union Capital Partners is the equity investing group of First Union Corporation, one of the nation's largest financial services companies. Formed in 1988, First Union Capital Partners currently has over $3 billion under management in more than 150 portfolio companies. Areas of focus include Telecommunications, Internet Infrastructure, Technology, Financial Services, Healthcare, Natural Resources and Diversified Industries. Recent investments in the Internet Infrastructure and Technology sectors include Inflow, OptiGlobe, InteliSite, Agilera, Belenos and Western Integrated Networks. For more information, visit www.firstunioncapitalpartners.com.

About J.P Morgan
J.P. Morgan is a global financial firm that has built an international reputation for excellence in serving the needs of corporations, governments, institutions and individuals. J.P. Morgan manages more than $370 billion in assets for defined benefit and defined contribution plans, proprietary mutual funds, third party mutual funds, and high net worth individuals.