Alcatel en Concert ontwikkelen concept voor Contact Centers

Datum nieuwsfeit: 28-09-2000

Alcatel en Concert ontwikkelen concept voor Contact Centers

Rijswijk, 28 september 2000 - Alcatel en Concert gaan samenwerken bij het opstellen van offertes voor contact centers en e-business solutions voor global corporate customers. Hierdoor ontstaan onmiddelijk voor zowel de klant als voor beide bedrijven voordelen. Voor het eerst kan hardware, software en global connectivy voor contact centers worden geintegreerd, waardoor gebruikers de benodigde elementen van één enkele verkoper kunnen betrekken.

Hierdoor ontstaat een echt, wereldwijd 'one-stop' shopping oplossing die voorkomt dat klanten zelf de hardware en netwerkdiensten van verschillende verkopers moeten betrekken. De samenwerking is in een Memorandum of Understanding (MoU) vastgelegd waarbij de ondernemingen overeen zijn gekomen dat Alcatel's Enterprise networking equipment en applicatiesoftware zal worden geintegreerd met Concert's network en IP-diensten.

De offerte omvat een geintegreerde customer package service dat gebruikers mogelijk maakt te profiteren van de gecombineerde service van beide bedrijven. Hierdoor ontstaat een duidelijke road map voor klanten die willen migreren van een simpel spraak georienteerd contact center naar een e-business transaction facility.
Dit initiatief weerspiegelt de strategie van Alcatel en Concert om klanten een betere en uitgebreidere service te bieden die de 'dot.com' economie eist. De klanten van beide ondernemingen willen steeds vaker e-business oplossingen met communicatie hardware, software en diensten van één enkele leverancier.

In het kader van de MoU wordt Alcatel de eerste deelnemer van het Concert Alliance Program. Dat voorziet klanten van business solutions door middel van overeenkomsten met toonaangevende IT-bedrijven. Het initiatief is gebaseerd op het creeeren van transaction center applications en oplossingen die gebruikmaken van Alcatel's OmniTouch range (Alcatel's call center's solution) en Genesys interaction management software (met CTI, intelligent call routing features en internet contact centers capabilities voor het afhandelen van e-mail, chat en web-based communications) gecombineerd met Concert's inbound en IP-connectivity diensten. In de toekomst zal het aantal diensten en oplossingen nog verder toenemen.

Deze applicaties zullen via Alcatel's verkoopkanalen worden aangeboden en eveneens beschikbaar zijn via Concert's wereldwijd gevestigde verkooppunten. "We hebben vandaag een duidelijk signaal voor onze klanten", zegt John Polumbo, president of Global Markets voor Concert. "Dankzij onze strategisch partnetschap met Alcatel, een global leader in contact center technologie, onderstrepen we nogeens duidelijk onze intentie de weg naar een e-business omgeving voor onze klanten zo simpel mogelijk te houden".

Olivier Houssin, e-Business Group President, Alcatel Telecom voegt eraan toe: "De succesvolle click-and-mortar onderneming wil zich toeleggen op interactie met de klant. De nieuwe business modellen eisen dat de hele organisatie als een global contact center opereert. Bereikbaar via post, telefoon, fax en het web. Deze overeenkomst met een toonaangevende internationaal communicatiebedrijf, zorgt ervoor dat klanten wereldwijd en onmiddelijk toegang krijgen tot een breed scala aan e-business mogelijkheden".

Over Alcatel
Alcatel bouwt de nieuwe generatie netwerken en biedt daarmee geintegreerde énd-to-end'
voice- en data-oplossingen aan bestaande en nieuwe operators. Evenals aan bedrijven en consumenten. Met een omzet van Euro 23 miljard (50 miljard gulden) in 1999 en 118.000 werknemers is Alcatel actief in ruim 130 landen. De Nederlandse vestiging in Rijswijk biedt werk aan ongeveer 950 mensen.

Over Concert
Concert, een samenwerkingsverband van AT&T en BT met een beurswaarde van $ 7 miljard, levert wereldwijd systemen en oplossingen voor communicatie aan zakelijke klanten. Het is de 'pre-eminent' carriers carrier, die grensoverschrijdende diensten biedt op zowel draad- als draadloos gebied, inclusief AT&T en BT, en Internet Services Providers wereldwijd. Bovendien beschikgt Concert een uitgebreide portfolio op het gebied van spraak-, data- en internetdiensten voor 270 internationale klanten. Met een netwerk van ruim 50 distributeurs worden wereldwijd nogeens 29.000 klanten bediend. Concert's frame relay network ligt in elke grote stad in de Verenigde Staten en Groot Brittanie en omvat 170 steden in 53 landen. Het wereldwijde publieke netwerk geeft directe toegang tot 237 landen en het high speed Internet Protocol (IP) backbone network omvat 21 steden in 17 landen.

Einde persbericht

Noot voor redacties