Politiebericht Brabant-Noord: district Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 28-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 28-09-2000 Persbericht district Den Bosch

GELD UIT WONING GESTOLEN (Vlijmen)

Vanmorgen werd ontdekt dat er uit een woning aan de Van Herlaerstraat in Vlijmen een geldbedrag van ruim f. 240,00 was weggenomen. De deur van de woning stond vanmorgen open maar er zijn geen sporen van braak gevonden.

SNELHEIDSCONTROLE (Vlijmen)

Vanmorgen zijn tijdens een kortdurende snelheidscontrole op de Vendreef in Vlijmen 5 au-tomobilisten bekeurd omdat zij sneller reden dan 80 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid van de 75 gepasseerde voertuigen bedroeg 111 kilometer per uur.

PORTEMONNEE GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

Vanmiddag hebben onbekenden kans gezien om op het Kapelaan Koopmansplaan in haar woonplaats s-Hertogenbosch van een 58-jarige vrouw haar portemonnee uit de boodschap-pentas te stelen. In de portemonnee zat slechts een klein geldbedrag en een giropas.

WONINGINBRAKEN MIDDELS HENGELMETHODE (s-Hertogenbosch)

De laatste twee weken is er zes keer aangifte gedaan van diefstal uit woningen waarbij de dader binnen is gekomen door de bekende hengelmethode. Dat wil zeggen dat hij het slot van de voordeur via de brievenbus heeft weten te openen. Dergelijke inbraken vonden plaats in woningen aan de Saffier, De Goudkinderen (2x), de Piano, Het Wielsem en de Van der Hoopstraat. Meestal werden er geld en bankpasjes weggenomen. De politie adviseert bewo-ners, zeker bij afwezigheid, de voordeur op het nachtslot te draaien of anders gebruik te ma-ken van de kierstandhouder.

TWEE GEWONDEN BIJ AANRIJDING IN NIEUWKUIJK

Op de Nieuwkuijkseweg in Nieuwkuijk botsten vanmiddag twee personenautos op elkaar. De beide bestuurders, een 41-jarige man en een 21-jarige vrouw, beiden uit Drunen zijn met onbekend letsel naar het ziekenhuis in s-Hertogenbosch vervoerd. De man reed uit de richting van Vlijmen komende en kwam kort na de bocht voor de Hon-derdbunderweg op de verkeerde weghelft terecht. Hij kwam daar in botsing met de uit te-gengestelde richting komen vrouw.

WINKELDIEF (s-Hertogenbosch)

In een winkel aan het Rompert Centrum is woensdagnamiddag een 26-jarige man uit Mete-ren aangehouden. De man werd betrapt op diefstal van 6 pakken koffie en 2 pakken waspoe-der. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Vanaf de Parallelweg in s-Hertogenbosch is woensdag een groene Volkswagen Golf met het kenteken RB-PN-85 gestolen.

GESTOLEN AUTO AANGETROFFEN (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is aan de Zuid Willemsvaart een bestelauto aangetroffen die in de nacht van maandag op dinsdag bleek te zijn gestolen vanaf de Tramkade in s-Hertogenbosch.

WONINGINBRAKEN (s-Hertogenbosch)

Woensdag is bij afwezigheid van de bewoners ingebroken in een woning aan het Rompert Centrum in s-Hertogenbosch. Men kwam via de garagedeur binnen. Er worden diverse goe-deren vermist, waaronder een videorecorder, een GSM-telefoontoestel en een portefeuil-le.

Woensdagavond is er ingebroken in een flatwoning aan de Vergiliuslaan in s-Hertogenbosch. Uit deze woning zijn sieraden, een video- en fotocamera, porseleinen beel-den en een fors geldbedrag weggenomen. Men is de woning binnengedrongen door gebruik te maken van een steiger die in verband met renovatiewerkzaamheden tegen het flatgebouw was geplaatst.

BEDRIJFSINRAAK (s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een pand van een sportverenging aan de Hekellaan in s-Hertogenbosch. De dader heeft ter plaatse een buitgemaakte kassa opengebroken en de in-houd ervan weggenomen.

OPENBARE DRONKENSCHAP (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is in een portiek aan de Sint Janssingel in s-Hertogenbosch een 50-jarige in Den Bosch verblijvende man aangetroffen. Hij was zodanig onder invloed van alcoholhou-dende drank dat hij niet op eigen benen kon staan. Hij is ter ontnuchtering opgesloten in een politiecel.

NEPVUURWAPENS INGELEVERD (s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag zijn bij de afdeling Bijzondere Wetten van de politie in s-Hertogenbosch vijf bedrieglijk echt uitziende nepvuurwapens ingeleverd. Het bezit van deze wapens is in Nederland strafbaar gesteld bij de Wet Wapen en Munitie. De wapens waren voor een bedrag van f. 8,00 per stuk, met medeweten van zijn moeder, door een 10-jarige jongen gekocht in Turkije, waar zij op vakantie zijn geweest. Bij het zien van de speelgoedwapens werd er door familieleden vrijwel direct op gewezen dat het bezit van de wapens wel eens strafbaar kon zijn. Nadat de politie om advies was Gevraagd, werd er vrijwillig afstand gedaan van het wapentuig. Het is de politie bekend dat dergelijke speelgoedwapens in meerdere landen vrij te koop zijn, maar vanwege hun bedrieglijke echtheid in Nederland verboden zijn.

Personen die menen in het bezit te zijn van soortgelijke nepwapens kunnen zich in verbin-ding stellen met de afdeling bijzonder wetten van het politiedistrict Den Bosch.

VIER LICHT GEWONDEN BIJ KETTINGBOTSING (Rijksweg A2 s-Hertogenbosch)

Bij een vanmorgen omstreeks 07.10 uur plaatsgehad hebbende kettingbotsing op de Rijks-weg A2 onder s-Hertogenbosch, waarbij acht personensautos betrokken waren, zijn vier personen licht gewond geraakt. Zij zijn allen per ambulance overgebracht naar het zieken-huis waar zij aan hun verwondingen, vooral nekklachten, zijn behandeld. De juiste oorzaak van het ongeval is niet vastgesteld kunnen worden.