Virtuele tentoonstelling PUR op CD-ROM verkrijgbaar

Datum nieuwsfeit: 28-09-2000
Bayer AG Benelux

"Polyurethanen voor virtuele aanpak" Een CD-ROM toont de wereld van deze kunststof

Brussel/Mijdrecht - Polyurethanen behoren tot de meest veelzijdige kunststoffen. Zij isoleren, geven vorm, beschermen en creëren comfort. Om deze abstracte opsomming te verduidelijken, heeft de divisie Polyurethanen van Bayer een tentoonstelling opgericht, waarin talrijke voorwerpen als verwarmingsbuizen, schoenzolen en designkoelkasten de kracht van dit materiaal demonstreren. Deze PUR-tentoonstelling World of Polyurethanes is op afspraak te bezoeken in Leverkusen. Men kan deze tentoonstelling nu echter ook virtueel bezoeken via een CD-ROM, die kostenloos bij Bayer te bestellen is.

"Deze CD-ROM is een moderne manier om snel wegwijs te worden in de producten, die allemaal met polyurethaan van Bayer te realiseren zijn", aldus W. Reichmann, marketing-expert bij Bayer. "De CD-ROM brengt de tentoonstelling letterlijk bij u thuis." Na het starten van het programma maakt u een wandeling door een soort cybermuseum, waarin de wereld van de polyurethanen in diverse, naar toepassingsgebied gerubriceerde zalen wordt voorgesteld. Men wordt over de volgende themas geïnformeerd: globalisatie en integratie, koelen en bevriezen, isolatie en transport, bouw, mobiliteit, wonen en comfort alsmede design en functionaliteit. Dit laatste erg uitvoerig behandelde item - eigenlijk een museumvleugel op zich - is voor een beter overzicht onderverdeeld naar grondstof en toepassingsgebied.

Zich verplaatsen door het museum gebeurt door middel van een muisklik. De bezoeker kan zich omkeren en naar de voorwerpen toelopen. Een klik op een sneeuwscooterbehuizing laat deze in het groot verschijnen en enkele slagwoorden geven de belangrijkste materiaaleigenschappen, van in dit geval Baydur®110, weer die deze kunststof voor deze toepassing geschikt maken. Er kan ook op details ingezoomd worden. Wie meer wil weten, kan per muisklik de betreffende Bayer-productbrochures opvragen om zich meer in dit vakgebied te kunnen verdiepen. Hierdoor wordt de CD-ROM ook een opslag voor kennis: bijna de hele literatuur van de polyurethaansite van Bayer (www.pu.bayer.com), die als PDF-files kan worden gedownload, is ook op deze CD te vinden.

De tweetalige presentatie (Duits/Engels) draait op Windows-PC en is verkrijgbaar bij Bayer s.a. - n.v., Public Relations, Tel. 02/535 64 17.

Brussel/Mijdrecht, 28 september 2000

(2000-0561)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Bayer s.a. n.v. te Brussel, Public Relations, Tel. 02/535 64 17 of Bayer B.V. te Mijdrecht, Public Relations, 0297-280 426.

"Polyurethanen voor virtuele aanpak"
Ook zonder bloemen kleurrijke bloemperken
Warm wonen, bijna zonder stoken
Polyurethaan-koelbox voor transport van levensmiddelen De radio voor Robinson Crusoe