Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: drugsdealers aangehouden

1e persbericht 28 september 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Drugsdealers aangehouden
Het Drugs Overlast Team heeft woensdagavond om 20.10 uur tijdens een actie een 51-jarige Eindhovenaar en een 25-jarige man zonder bekende woonplaats aangehouden. Zij worden verdacht van drugshandel. De actie werd gehouden omdat er door drugshandel veel overlast in de buurt van een woning aan de Jan van der Heijdestraat was. Dit is de woning van de 51-jarige verdachte. Voordat de twee verdachten zijn aangehouden werden vijf klanten aangehouden die na verhoor weer in vrijheid werden gesteld. De verdachten werden op de Pieter Zeemanstraat aangehouden toen zij vanaf de Jan van der Heijdestraat met een auto wegreden. De 51-jarige verdachte had een hoeveelheid cocaïne en heroïne en fl. 2.700,= bij zich. De 25-jarige had kleine hoeveelheden xtc, heroïne en cocaïne bij zich. Dat is allemaal in beslag genomen. In de woning aan de Jan van der Heijdenstraat lagen nog ongeveer 50 xtc-pillen. De verdachten zijn ingesloten.

Eindhoven: Man na poging inbraak aangehouden
Op de Hugo van der Goeslaan is donderdag om 1.35 uur een 24-jarige Eindhovenaar aangehouden. De politie was na een inbraakmelding naar een groothandel in kleding aan de Kanaaldijk Zuid gereden. Daar ontdekten de politiemensen twee personen op het dak. Een van hen, de 24-jarige man, kon aangehouden worden. De ander kon ontkomen. Op het dak bleken drie ramen kapotgemaakt te zijn. Men was nog niet in het bedrijf geweest. De verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Vals geld
Woensdag zijn twee Eindhovenaren van 21 en 18 jaar oud aangehouden. Zij zouden via de computer enkele briefjes van fl 25,= nagemaakt hebben. De vervalsing werd afgelopen zaterdag ontdekt toen zij een 15-jarige plaatsgenoot vier briefjes lieten wisselen bij een snackbar. Personeel van de zaak ontdekte meteen de vervalsing omdat het watermerk ontbrak en het papier ook slecht was. De twee vervalsers zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Man beroofd
Donderdag rond 0.30 uur is op het Winkelcentrum Woensel een 26-jarige Eindhovenaar beroofd van jas, horloge, gsm en portemonnee met fl. 125,=. Hij was naar de pinautomaat van een bank gegaan en wilde pinnen. Dat lukte niet. Toen hij weer naar zijn auto op de Diekirchlaan liep kwam de bijrijder van een bromfiets naar hem toe en bedreigde hem met een vuurwapen. Hij moest de spullen afgeven. Dat deed hij. De rover stapte daarna weer achter op de bromfiets en de bestuurder daarvan reed weg.

Eindhoven: Onder invloed

- Op de Tongelresestraat is donderdag om 2.25 uur een 41-jarige Eindhovense automobilist aangehouden omdat hij gedronken had. Hij blies 1,35 promille en zijn rijbewijs werd ingenomen. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

- Om 2.35 uur werd op dezelfde straat een 23-jarige man uit Rijsbergen aangehouden. Ook hij had gedronken en blies ruim 1,05 promille. Hij kreeg een boete van fl. 400,=.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Woensdag tussen 19.30 en 21.10 uur is op de Winston Churchilllaan een snelheidscontrole gehouden. Van de 630 passanten reden er 145 te snel. De hoogste snelheid is niet gemeten. De maximumsnelheid is 50 km/u. Helmond: Inbreker vlucht
Woensdagavond werd ingebroken in een woning aan de Timmermansstraat. Een raam was opengebroken. De inbreker is waarschijnlijk gestoord omdat de politie op de oprit geluidsapparatuur uit de woning vond. De inbreker was er vandoor.

Helmond: Inbraak
In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een woning aan de Vinkelaan. De achterdeur is opengebroken. De bewoner mist een videorecorder, een filmcamera en zijn rijbewijs.

Son: Vrachtwagen met zeep weg
Vanaf bedrijvenpark Ekkersrijt is in de nacht van woensdag op donderdag een witte Daf 95ATI met oplegger gestolen. Het kenteken is BZ-10-NF. De oplegger was geladen met ongeveer 26 ton zeepproducten. De waarde is onbekend.

Heeze: Automobilist onder invloed
Donderdag om 5.10 uur is op het Kruis een 35-jarige automobilist uit Geldrop aangehouden omdat hij gedronken had. De man was daar eerder aangetroffen, slapend in zijn auto, waarvan de motor draaide. Hij was gewaarschuwd niet te rijden. Even later deed hij dat toch. De uitslag van de ademanalyse was bijna 1,4 promille. Hij kreeg een proces-verbaal en moest zijn rijbewijs inleveren.

Beek en Donk: Fietster gewond bij aanrijding
Donderdagmorgen om 6.45 uur is op de Bosscheweg een 18-jarige vrouw uit Beek en Donk gewond geraakt toen zij in botsing kwam met een tegemoetkomende bromfietser. Deze laatste, een 16-jarige jongen uit Beek en Donk, zou met zijn bromfiets op het linkergedeelte van het fietspad, dat tweerichting is, terecht zijn gekomen. De fietster is met verwondingen aan hoofd en kaak met de ambulance naar het Elkerliekziekenhuis in Helmond gebracht.

Valkenswaard: Aanrijding
Bij een aanrijding tussen een personenauto en een vrachtauto, donderdag om 5.55 uur, zijn twee personen licht gewond geraakt. Zij zaten in een personenauto die vanuit de Maai de kruising met de Luikerweg opreed. De bestuurder, een 23-jarige man uit het Belgische Genk, gaf een vrachtauto die over de Luikerweg reed geen voorrang. Een aanrijding was het gevolg. De vrachtauto werd bestuurd door een 30-jarige man uit Volendam. De gewonden, de bestuurder van de personenauto en een 22-jarige Belg, die ook in de auto zat hadden nekklachten. Zij zijn naar een ziekenhuis in België gebracht.

Veldhoven: Verdachten autoinbraak aangehouden
In een horecagelegenheid aan de Oortlaan zijn woensdagavond om 23.20 uur een 17-jarige Eindhovenaar en een 30-jarige man uit Lierop aangehouden. De politie was naar Mira gegaan waar in een bestelauto werd ingebroken. Op de Oortlaan kwam de politie een Opel Kadett tegen, volgeladen met dozen. De politiemensen keerden om achter de auto aan te gaan. Die was inmiddels gestopt en de inzittenden waren een horecagelegenheid ingevlucht. Daar werden de twee verdachten aangehouden. In de Opel Kadett, die op woensdag in Meijl gestolen was, lagen dure gereedschappen die uit de bestelauto gestolen waren. De twee verdachten zijn voor onderzoek ingesloten.