Doede Vierstra lid concerndirectie Friesland Coberco

28 september 2000

Benoeming

Doede Vierstra lid concerndirectie Friesland Coberco

De heer drs. Doede Vierstra RC (41) is met ingang van 1 november 2000 benoemd tot lid van de concerndirectie van Friesland Coberco Dairy Foods Holding NV.

In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor de concernstafafdelingen Finance & Accounting en Information & Communication Technology en de bedrijfsonderdelen Borculo Domo Ingredients, Kievit en Friesland Coberco Lochem.

De heer Vierstra is sinds 1985 in dienst van Unilever. Daar heeft hij diverse financiële managementfuncties in binnen- en buitenland vervuld. Onder andere was hij werkzaam bij Lever Brothers in Thailand, Van den Bergh Foods in Denemarken en Birds Eye Wall's in Engeland. Bij de laatste twee bedrijven als financieel-economisch directeur. In zijn huidige functie is hij Senior Business Development Manager bij de Ice Cream & Frozen Foods Business Group op het Unilever hoofdkantoor in Rotterdam.

Met de benoeming is de concerndirectie van Friesland Coberco voltallig en bestaat uit vier personen; André Olijslager (voorzitter), Luc Dahlhaus, Johan Priem en Doede Vierstra.

Friesland Coberco Dairy Foods is een internationale onderneming die zich richt op het winstgevend ontwikkelen, produceren en verkopen van een breed assortiment zuivelproducten en vruchtendranken onder merk voor consumenten, professionele gebruikers en industriële afnemers.

Over 1999 heeft Friesland Coberco een netto-omzet gerealiseerd van 8,9 miljard gulden. De nettowinst bedroeg 81 miljoen gulden. In totaal zijn er 12.000 medewerkers in dienst, waarvan 5.500 in Nederland. Friesland Coberco is met ruim 70 vestigingen actief over de gehele wereld. Met name in West-Europa en Zuidoost-Azië is Friesland Coberco sterk op de zuivelmarkt vertegenwoordigd. Belangrijke merken zijn: Friesche Vlag, Frico, Frisolac, Dutch Lady, Rainbow, Peak, Foremost, Frisian Flag, Completa, Debic, Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss.