Politiebericht Groningen: jongen valt na botsing vrachtauto

Datum nieuwsfeit: 28-09-2000

Politiebericht Groningen: Diverse 28-09-2000
Persberichten Regiopolitie Groningen
Donderdag 28 september 2000

Dagelijkse berichten regio Groningen

Finsterwolde: alcomobilist veroorzaakt schade
Een 36-jarige automobilist uit Beerta is vannacht aangehouden nadat hij onder invloed van alcohol tegen een stilstaande auto op de kruising Nieuweweg met de Ekamperweg in Finsterwolde botste. Laatstgenoemde, een 33-jarige Duitse automobilist stond daar stil om de verdachte die vanaf de Nieuweweg de Ekamperweg opreed voorrang te verlenen. Hij man uit Beerta bleek ruim 2.2. promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een rijverbod van 12 uur. Tevens werd zijn rijbewijs ingevorderd. De beide autos raakten licht beschadigd. De politie maakt proces-verbaal op.

Ter Apel: vrachtautochauffeur zonder rijbewijs en verzekering Bij een verkeerscontrole op de Nederveen Cappelstraat in ter Apel werd vannacht een 28-jarige vrachtautochauffeur betrapt bij het rijden zonder een geldig rijbewijs. Tevens bleek dat de vrachtauto waarin hij reed niet was verzekerd. De auto werd aan de kant gezet. De politie maakt proces-verbaal op.

Jongen valt na botsing met vrachtauto; politie zoekt getuigen De politie is op zoek naar eventuele getuigen van een ongeval die gistermiddag tussen 15.00 en 15.15 uur heeft plaatsgevonden op de Rijksweg tussen café Schenkel en de brug bij Wirdum, waarbij een 13-jarige jongen uit die plaats op zijn fiets werd aangereden door een vrachtauto. De jongen was bezig de vrachtauto die stilstond in te halen. Toen hij echter naast de vrachtauto was, reed deze plotseling weg. De jongen kwam daardoor in de knel, omdat er vanuit de tegengestelde richting een personenauto naderde. Hij werd geraakt door de vrachtauto en kwam te vallen. Daarbij liep hij kneuzingen op en werd zijn fiets beschadigd. De vrachtautochauffeur heeft vermoedelijk niets gemerkt en reed door. De politie verzoekt de bestuurder van de vrachtauto en van de personenauto (grijze VW-Polo of Golf) of eventuele andere getuigen om contact op te nemen met de politie in Uithuizen telefoon 0900-8844.

Wildervank: bromfietser gewond bij botsing
Een 37-jarige bromfietser uit Eexterveenschekanaal raakte gistermorgen gewond toen hij op de kruising K.J. de Vriezestraat met de Bareveldstraat werd aangereden door een 43-jarige automobilist uit Stadskanaal. Hij is met beenletsel overgebracht naar het ziekenhuis. Hij verleende geen voorrang aan de over de K.J. de Vriezestraat rijdende automobilist waardoor de botsing ontstond. De beide voertuigen liepen flinke schade op.

Groningen: diefstal koffie
Een 37-jarige man zonder vaste woonplaats werd woensdagochtend aangehouden op de Grote Beerstraat. De man kwam uit een woning. Agenten zagen dat de verdachte een tas bij zich droeg met goederen. Gezien de achtergrond van de verdachte werd een onderzoek ingesteld. In de tas bleken een zevental pakken koffie te zitten, die vermoedelijk door diefstal verkregen zijn. Omdat de verdachte nog voor andere diefstallen moest worden aangehouden is hij ingesloten.

Groningen: drugsdealers op straat opgepakt
Een 39-jarige en 43-jarige man uit Groningen zijn gisteravond op de Bedumerweg aangehouden. Beide mannen werden door agenten gesignaleerd toen ze een dealpand aan de Pioenstraat verlieten. Na een korte achtervolging werd de auto van de verdachten op de Bedumerweg tot stoppen gedwongen. De 39-jarige verdachte trachtte direct drugs en geld uit de auto te gooien. Bij onderzoek in het voertuig troffen agenten ruim 50 bolletjes heroïne en cocaïne en enkele zakjes met heroïne aan. Ook werd enkele honderden guldens in de auto gevonden. De verdachten werden ingesloten. In de woningen van beide werd bovendien een zoeking gedaan. Ook daar werd softdrugs gevonden en grammenwegers en andere gebruikers attributen. In het dealpand aan de Pioenstraat werden geen goederen aangetroffen.

Groningen: openstaande geldboetes
Op de West Indischekade trof de politie een 42-jarige stadjer aan, die nog enkele geldboetes van ruim F 250,- had openstaan. Toen de man deze niet kon betalen werd hij overgedragen aan de parketpolitie. Ook een 49-jarige stadjer moest er aan geloven. Hij werd in de Kostersgang aangetroffen. De man bleek nog 26 dagen celstraf tegoed te hebben. Hij is eveneens ingesloten.

Groningen: vernielingen parkeerautomaten
Op de Praediniussingel zijn afgelopen dagen een viertal parkeerautomaten vernield. Door vandalen werden de automaten vol gesmeerd met lijm. De schade voor de gemeente Groningen is ruim honderdduizend gulden.

Groningen: diefstal kabels
Afgelopen nacht werd een 36-jarige stadjer op heterdaad betrapt door een beveiligingsmedewerker. De verdachte kwam op de Gotenburgweg vanaf een terrein van een bouwbedrijf. Achter op zijn fiets vervoerde de man een grote rol aluminium. De man werd door de beveiligingsbeambte staande gehouden en overgedragen aan de politie. De verdachte is ingesloten.

Groningen: diefstal tas
Agenten zagen afgelopen nacht een 26-jarige stadjer in een portiek aan de Oosterstraat rommelen. Toen zij de man aanspraken bleek dat hij een damestas doorzocht. Hij verklaarde de tas te hebben gevonden. Een kort onderzoek in de omgeving leerde echter dat de verdachte de tas net had weggenomen uit een restaurant in de Oosterstraat. De tas werd teruggeven aan de 27-jarige eigenaresse. De verdachte is ingesloten.

Groningen: inbreker
Afgelopen nacht stelde de politie een onderzoek in naar een inbraak in een apotheek aan de Dierenriemstraat. Getuigen hoorden glasgerinkel en bij onderzoek bleek een ruit van de apotheek te zijn vernield. Onderweg naar de apotheek zagen de agenten een man vluchten. Een korte zoektocht leverde de verdachte op. Een 35-jarige stadjer. Hij bleek nog onder de glassplinters te zitten. De verdachte is ingesloten. Niet bekend is of er goederen worden vermist.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900 8844