Locatienet en Microsoft sluiten overeenkomst

Tiel, 28 september 2000

Locatienet en Microsoft sluiten overeenkomst

Routeplanner, snelheidscontroles en verkeersinformatie op Nederlandse MSN site

Locatienet, totaalaanbieder van mobiliteitsinformatie via internet, en Microsoft Corporation hebben een overeenkomst gesloten. Microsoft gaat gebruik maken van de routeplanner, actuele verkeersinformatie en snelheidscontroles van Locatienet op de Nederlandse MSN site. Daarnaast krijgt Microsoft het recht om via haar site Bcentral, dé business portal van Nederland, de business-to-business oplossingen van Locatienet te verkopen. Met de overeenkomst verstevigt Locatienet haar leidende positie op de Nederlandse portal markt.

Dominante positie portalmarkt
Dankzij de overeenkomst met Microsoft en eerdere overeenkomsten met onder meer Ilse, Vindex, Zonnet, Freeler, NokNok, Wish, Chello, Everyday.com en Sonera heeft Locatienet een dominante positie in de portal markt veroverd. Daarnaast is Locatienet met haar eigen sites locatienet.nl, routenet.nl, trafficnet.nl en snelheidscontroles.com de grootste site op het gebied van plaats- en routebepaling in Nederland.

*Wij zijn bijzonder enthousiast over de overeenkomst met Microsoft. Ten eerste omdat Microsoft reseller wordt van onze business-to-business producten. Daarnaast omdat onze diensten in onze eigen look en feel op de Microsoft sites komen,* zegt Kasper Spiro, managing director van Locatienet. *Deze overeenkomst bewijst nogmaals, dat ons streven naar hoge kwaliteit zijn vruchten afwerpt. Negen maanden geleden zijn we ons voor het eerst gaan richten op de portalmarkt. Nu al hebben we de positie veroverd die we graag wilden hebben in deze markt.*
Wat is waar en hoe kom ik daar?
Internetdienst Locatienet heeft haar websites zo gemaakt dat de bezoekers de plaats van en route naar een adres snel en simpel kunnen bepalen, via respectievelijk www.locatienet.nl en www.routenet.nl. Hierbij staat de slogan *Wat is waar en hoe kom ik daar?* centraal. Bovendien kunnen bezoekers, via www.trafficnet.nl, de meest actuele verkeersinformatie èn via www.snelheidscontroles.com informatie over verkeerscontroles opvragen, zodat ze dat adres gemakkelijk kunnen bereiken.

- EINDE BERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Locatienet status op 28 september 2000

Locatienet is gestart in 1996 en vormt een zelfstandige BV sinds september 1999. Alle activiteiten van Locatienet zijn erop gericht om via internet (geografische) mobiliteitsinformatie voor consumenten en bedrijven altijd en overal beschikbaar te maken. De gedachte *wat is waar en hoe kom ik daar?* vormt hierbij het uitgangspunt. De aandeelhouders van Locatienet zijn Bridgis BV en Info.nl.

Internetsites
Locatienet is totaalaanbieder op de markt van mobiliteitsinformatie en exploiteert vier verschillende internetsites: · locatienet.nl - voor het opzoeken van postcodes en locaties en het genereren van kaarten bij elk adres in Nederland;
· routenet.nl - voor het genereren van routes van elk adres in Nederland naar elk ander adres in Nederland;
· trafficnet.nl - voor informatie over de meest actuele verkeersinformatie, een samenwerkingsverband met ARS Media uit Den Haag;
· snelheidscontroles.com - voor informatie over de verkeerscontroles die er, langs de door Locatienet uitgekozen verkeersroute, gehouden worden.
Het totaal aantal pageviews voor de sites van Locatienet ligt per maand op 900.000. Het aantal unieke bezoekers per maand bedraagt ongeveer 200.000.

Exploitatie en service
Locatienet heeft twee verschillende hoofdactiviteiten. Ten eerste het exploiteren van de eigen sites, waarvoor zij zich richt op alle consumenten met een internetaansluiting. Ten tweede het servicen van sites van derden. Hiervoor richt zij zich op alle bedrijven met adresgegevens op hun website, alle portals, zoekmachines en contentsites.

Klanten Locatienet
Klanten van Locatienet zijn onder meer:
· Portals: Ilse, Freeler, NokNok, Zonnet, Everyday.com, Vindex, Chello, Wish;
· Content sites: woonkrant.nl, doh.nl, holland.com, texaco.nl, carp.nl, jobspot.nl, intermediair.nl;
· Abonnementsklanten: Belcompany, Halfords, WE, Formaatnotarissen, Mojo, Manfield.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (