Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Studiedagen BNA over het schoolgebouw van de 21ste eeuw

Datum nieuwsfeit: 28-09-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Bond van Nederlandse Architecten

Het schoolgebouw van de 21ste eeuw Staro brengt gebruikers, onderwijsdeskundigen, beleidsmakers en architecten bijeen



Op 28 en 29 september buigen architecten, onderwijsdeskundigen en architectuurstudenten zich over 'Het schoolgebouw in de 21e eeuw'. De studiedagen worden georganiseerd door Staro, de BNA-studiestichting die zich met het bouwen voor het onderwijs bezighoudt, Staro heeft de verschillende partijen die bij de scholenbouw betrokken zijn, bij elkaar gebracht om onder deskundige leiding en in teamverband na te denken over de vraag aan welke voorwaarden onderwijsgebouwen moeten voldoen om in de toekomst goed te functioneren.

Tijdens de studiedagen zijn er workshops, discussies en presentaties. Vier inleiders hebben de taak de deelnemers te stimuleren tot nadenken en te prikkelen tot nieuwe ideeen.
De sprekers behandelen ieder een thema.

Bart van Steenbergen belicht de algemeen maatschappelijke tendensen zoals de multiculturele samenleving, de 24-uurs-economie en de kennisintensieve samenleving.
Abram de Swaan houdt een inleiding over sociologische en psychologische tendensen, Hij schenkt daarbij onder aandacht aan normen- en waardenoverdracht en het onstaan van subculturen. Wynand Wijnen behandelt pedagogische en onderwijskundige tendensen als levenslang leren.
Gert Middelkoop neemt de ruimtelijke tendensen voor zijn rekening.

Aan de discussies en workshops doen behalve architecten en architectuurstudenten ook gebruikers van onderwijsgebouwen, onderwijsdeskundigen, beleidsmakers en studenten van de Pabo mee.

De studiedagen worden afgesloten met een plenaire presentatie onder leiding van Felix Rottenberg. Zijn taak is het de discussie te prikkelen en te stimuleren.

De resultaten van de studiedagen worden toegankelijk gemaakt door een publicatie.

De Staro heeft dit project subsidie ontvangen van het Stimuleringsfonds voor Architectuur en van het Ministerie van OC&W. Ook hebben sponsors een bijdrage geleverd.

De studiedagen vormen de aanzet voor een op een groter publiek gerichte manifestatie om meer aandacht te krijgen voor toekomstgerichte ontwerpen tijdens de Nationale Onderwijstentoonstelling januari 2001.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie