Initiatiefgroep tegen geweld start activiteiten

Contactpersoon: A van de Vendel

Initiatiefgroep tegen geweld start activiteiten

Datum: 29 september 2000

Op 29 septenber a.s. zal de "Veenendaalse initiatiefgroep tegen geweld op straat en andere vormen van zinloos geweld" een start maken met haar activiteiten. Op de landelijke dag tegen het geweld zal aan de burgemeester van Veenendaal de eerste poster worden overhandigd, waarna het startsein zal worden gegeven voor een grote poster- en folderactie. Deze zullen door heel Veenendaal worden verspreid. De overhandiging zal plaatsvinden in het Gemeentehuis in Veenendaal om 11.30 uur. Vele geledingen van de samneleving zijn hierbij uitgenodigd. Verder is eenieder die zich tot deze actie voelt aangetrokken van harte welkom.

Oprichting initiatiefgroep

ijdens de stille tocht voor Daniel van Cotthem deed de burgemaaester van Vlaardingen een uitspraak:"....om mee te werken aan een beweging van duurzame aard, die zinloos geweld aan de kaak blijft stellen." Deze woorden waren de aanleiding voor het opzetten van de initiatiefgroep. Inmiddels is de groep door vele lagen van de samenleving vertegenwoordigd: kerken, scholen, politiek, politie en maatschappelijke instellingen. Vanuit deze samenstelling wil men verder naar een nog bredere afspeigeling van de samenleving.

Werkwijze

De initiatiefgroep zal het gehele jaar door de problematiek rond zinloos geweld onder de aandacht brnegen. Dit zal worden gedaan ddor het verspreiden van posters en het uitdelen van stickers in scholen, horecagelegenheden, jongeren- en buurtcentra en bibliotheken, sportverenigingen en zorgcentra. Er zal (project)materiaal samengesteld worden dat ter beschikking komt t.b.v. scholen en buurt- en jongerencentra voor discussie/gespreks/thema-avonden.

Voor vragen en/of inlichtingen kunt u contact opnemen met Mevr. R. van Hasselt, (rifran@wxs.nl)

Veenendaalse initiatiefgroep tegen geweld

De Splitting 4