Uitreiking VMC Pluim voor vrouwelijk marketingtalent

Datum nieuwsfeit: 29-09-2000

Diemen, 19 september 2000

Uitreiking VMC Pluim voor vrouwelijk aanstormend talent in marketing en communicatie op VMC e-commerce evenement, 29 september 2000

Drie genomineerden voor VMC Pluim

VMC, netwerk voor Vrouwen in Marketing en Communicatie, meldt met trots de nominatie van Gitta Bartling (Caesar groep), Christel van der Boom (DLV Public Relations) en Mariken van Woerkum (Ministerie van Justitie) voor de VMC Pluim 2000. De VMC Pluim is een tweejaarlijkse door VMC ingestelde aanmoedigingsprijs voor aanstormend vrouwelijk talent op het gebied van marketing en communicatie. De VMC Pluim wordt uitgereikt in het Cobra Museum te Amstelveen op 29 september 2000. VMC-voorzitter Anne-Marie Voorhoeve over de VMC Pluim 2000: "De kwaliteit van de inzendingen voor deze Pluim was bijzonder hoog. In totaal zijn twaalf kandidaten voorgedragen. Ik ben onder de indruk van wat die kandidaten in hun relatief korte loopbaan hebben gepresteerd. Velen gaven trouwens aan dat de voorbereiding voor de inzending al een uitdaging op zich is. Ze hebben er veel aandacht aan besteed; een goede gelegenheid voor reflectie op hun eigen carrière en persoonlijkheid. Daar neemt men anders vaak geen tijd voor. Ook dat is een functie van VMC: stilstaan bij het vak én bij je eigen ontwikkeling. Ik verheug me op de presentaties, die zijn vast een Pluim waard!"

De criteria voor deze prijs zijn:

· presentatie waarin de genomineerde verklaart waarom juist zij de VMC Pluim 2000 zou verdienen;
· presentatie waarin de genomineerde haar visie geeft op de rol van e-commerce in marketing en communicatie in de komende jaren. Een vakjury toetst de schriftelijke en mondelinge presentaties van de genomineerden aan de criteria. De jury bestaat uit Frithjof de Haan, voorzitter Beroepsvereniging voor Communicatie, Eline Danker, general manager Buena Vista International (Europe), Michael van Os, hoofdredacteur Adformatie, Anne-Marie Voorhoeve, voorzitter VMC. Juryvoorzitter is prof.dr. Betteke van Ruler, hoogleraar Communicatie, docent aan VU Amsterdam.

De congresdeelnemers spreken na afloop van de presentaties hun voorkeur voor de winnares uit via een elektronisch stemsysteem. De zaalpeiling weegt mee in de einduitslag van de jury. Naast een glazen Pluim met inscriptie, ontvangt de winnares een mediatraining van Brainbox Media, een geldprijs bestemd voor opleiding, een gratis lidmaatschap van MEC (Marketing Executive Center) en van VMC.

De strijd om de VMC Pluim wordt voorafgegaan door drie stellingen en een interactief debat over e-commerce door Liesbeth Hop (directeur Pro Active international), Carmen Koster (directeur marketing Bol.com) en Daan Quakernaat (o.a. Media Plaza). De bijeenkomst start om 16.00 uur en eindigt circa 22.30 uur. Hoofdsponsors zijn Heuvelman techniek, 2Support en ComPositie.

De doelstelling van VMC luidt: Het bevorderen van contacten tussen vrouwen werkzaam in marketing en communicatie, teneinde de kennis, kunde en kunst op het gebied van professionele marketing en communicatie te verruimen en elkaar actief te steunen in de persoonlijke carrière. Het stimuleren van de doorstroming van vrouwen naar hogere functies en het bevorderen van grotere participatie in invloedrijke posities. Het vakgerichte netwerk, opgericht in 1989, telt ruim tweehonderd leden. Daarvan zijn circa honderd vrouwen in de leeftijd van 30+ met minstens vijf jaar ervaring op het terrein van marketing of communicatie aangesloten bij het landelijke netwerk van VMC. De drie regionale netwerken (in Utrecht, Den Haag/Rotterdam en Amsterdam) tellen tezamen ook circa honderd leden, vrouwen jonger dan 35 en minder dan 5 jaar werkzaam in het vakgebied marketing en communicatie.

Voor meer informatie/foto's:
Monique van Eijkelenburg, 030 2250989 of 0626 440012 (dit evenement) of Manon Jongeling, 0654 901654 (VMC) of (info@vmc.nl). Deze tekst staat ook op www.vmc.nl.

Programma VMC Evenement
Debat over e-commerce
Uitreiking VMC Pluim 2000

29 september 2000, Cobra Museum, Amstelveen

16.00 uur Ontvangst en registratie
Gelegenheid om tentoonstelling in het museum te bekijken

16.30 uur Openingswoord door dagvoorzitter Hannie van Dijk, manager Cultuurverandering Politie

16.35 uur Welkom door Anne-Marie Voorhoeve, voorzitter VMC

16.40 uur Presentatie door Liesbeth Hop, directeur Pro Active

16.55 uur Presentatie door Carmen Koster, directeur marketing Bol.com

17.10 uur Presentatie door Daan Quakernaat, Media Plaza

Voorafgaand aan de inleiding presenteert elke spreker een stelling, waarover de zaal zal stemmen.
Na de inleiding wordt de mening van de zaal wederom gepeild.

17.25 uur Pauze / Voorgerecht wordt geserveerd

18.15 uur Interactief debat met sprekers o.l.v. Hannie van Dijk, dagvoorzitter

19.00 uur Afronding en conclusies debat, gevolgd door de definitieve zaalstemming

19.10 uur Toelichting door de dagvoorzitter op uitreiking Pluim 2000

19.17 uur Toespraak Richard van Nieuwenhoven Helbach, directeur MEC

19.20 uur Voorstellen jury VMC Pluim 2000 door prof. dr. Betteke van Ruler, hoogleraar Communicatie en juryvoorzitter Juryleden:
Frithjof de Haan, voorzitter Beroepsvereniging voor Communicatie Eline Danker, general manager Buena Vista International Europe Michael van Os, hoofdredacteur Adformatie
Anne-Marie Voorhoeve, voorzitter VMC

Introductie van de drie genomineerden voor de VMC Pluim 2000

19.25 uur Pauze / Hoofdgerecht wordt geserveerd

20.25 uur Presentatie genomineerden o.l.v. dagvoorzitter De genomineerden presenteren zichzelf en geven hun visie op e-commerce.

Zaalstemming over genomineerden

20.55 uur Intermezzo door Daan Quakernaat