Aristo Taaltrainingen wint LiveWIRE Young Business Award

Datum nieuwsfeit: 29-09-2000

Aristo Taaltrainingen wint LiveWIRE Young Business Award

Jonge onderneemster verrast met prestigieuze prijs

Rotterdam, 29 september 2000 Gisterenavond is in Den Haag de LiveWIRE Young Business Award uitgereikt aan Miranda Bensing (26) van Aristo Taaltrainingen uit Amersfoort. Rein Bemer, Directeur-generaal Economische Structuur van het Ministerie van Economische Zaken overhandigde een cheque van ' 25.000,- aan deze jonge onderneemster. Miranda won de prijs vooral door haar aanstekelijke enthousiasme. Een gedegen ondernemings- en financieel plan behoorden eveneens tot haar bagage. De verraste winnares gaat het geld investeren in haar jonge bedrijf. Audiovisuele apparatuur is het eerste dat op mijn verlanglijstje staat. Verder zie ik het wel , aldus Miranda.

Miranda Bensing roemde na afloop het initiatief van LiveWIRE. Het winnen van de LiveWIRE Young Business Award maakt dit jaar voor mij compleet. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het waarschijnlijk niet had gered zonder de tomeloze inzet van LiveWIRE. Zij hebben ervoor gezorgd dat ik nu nog even enthousiast ben als toen ik begon. Het enige waar ik tegenop zag was de presentatie. Maar eenmaal op het podium viel er een last van mijn schouders en ging het als vanzelf. Het meedoen aan de LiveWIRE Young Business Award is een goede leerschool geweest. Tal van tips en trucs zijn de afgelopen periode de revue gepasseerd. De meest waardevolle was wel het leren netwerken. Hoe verkoop ik Aristo Taaltrainingen en hoe leg ik contacten. Essentieel voor iedere ondernemer.

Aristo Taaltrainingen bestaat uit een omvangrijk netwerk van free lance taaltrain(st)ers die, in meer dan 25 talen, functiegerichte taaltrainingen verzorgt. Overal in Nederland worden ze in-company uitgevoerd, zowel voor individuele cursisten als voor groepen.

Ondernemersbloed

Bemer roemde de inzet en gedrevenheid van alle deelnemers. Al de deelnemers aan deze LiveWIRE-competitie tonen aan dat ze het ondernemersvak in het bloed hebben. Stuk voor stuk zijn het unieke bedrijfjes die een groot potentieel in zich dragen. Dat Miranda Bensing hier als winnaar uit de bus is gekomen, wil niet zeggen dat de overige drie verloren hebben. De LiveWIRE Young Business Award kent immers geen verliezers. Waar het om gaat is dat jonge ondernemers gestimuleerd worden om een kwalitatief goede onderneming op poten te zetten. Een vak apart en niet voor niets belonen we de winnaar van de LiveWIRE Young Business Award rijkelijk. Een extra financiële impuls die goed van pas zal komen in de kersverse onderneming , aldus Bemer.

Over LiveWIRE

LiveWIRE is een internationaal Shell-programma dat in 1982 in Groot-Brittannië is gestart. Inmiddels wordt LiveWIRE uitgevoerd in 18 landen in de wereld, waaronder Australië, Chili, Oman, Engeland, Schotland, Hongarije, Zuid-Afrika en Nederland. Het streven is elk jaar in 5 nieuwe landen te starten met het programma. De belangrijkste doelstelling is jonge mensen van 18 tot 28 jaar te stimuleren om zelf een bedrijf te starten. De hoofdsponsors van LiveWIRE in Nederland zijn Shell Nederland en ABN AMRO. Het project wordt ook gesponsord door het Ministerie van Economische Zaken, Elsevier Bedrijfsinformatie en Radio 538. Sinds 1999 is het landelijke management van LiveWIRE in handen van Faktor Management en Learning Consultants te Rotterdam, een bedrijf waarvan de oorsprong ligt in het adviseren van startende ondernemers.

////

Noot voor de redactie,