Preventieproject agressie en geweld bij jongeren

Datum nieuwsfeit: 29-09-2000
Shell

Home > Duurzame ontwikkeling > Kunst, cultuur en maatschappij

In deze rubriek
Zorg voor de omgeving

Hoe hard is jouw hart?

Graphic

Hoe hard is jouw hart ?

Shell Nederland sponsort een preventieproject agressie en geweld bij jongeren.

Op 1 oktober a.s. start op bijna 50 scholen in Vlaardingen en Schiedam het project 'Hart tegen Hard'. Ruim 3000 leerlingen gaan actief aan de slag met het onderwerp 'agressie en geweld'. Ze mogen alle gevoelens die ze bij dit onderwerp hebben tekenen, schilderen of schrijven met behulp van kunstenaars.

Doelstelling van dit project is bewustwording. Het project wordt in wedstrijdvorm gegoten, waarbij de beste inzendingen in postervorm worden verwerkt. Deze posters worden in de regio Vlaardingen en Schiedam opgehangen in openbare gebouwen.

Het Landelijk Platform tegen Geweld op Straat heeft op 29 september a.s. een Dag van Respect georganiseerd die landelijk in Den Haag en locaal in veel gemeenten plaatsvindt.