Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 29-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen, 08.45 uur
Botsing

LOENEN Een 58-jarige vrouw uit Breukelen reed gistermorgen rond negen uur met haar snorfiets over de Pr. Margrietlaan. Zij wilde de Rijksstraatweg oversteken in de richting van de Driehovenlaan. Op de Rijksstraatweg reed een 16-jarige meisje uit Abcoude op haar bromfiets. Op het kruispunt botsten de vrouwen tegen elkaar op. Beide slachtoffers zijn door een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De vrouw uit Breukelen bleek een hoofdwond te hebben, de bromfietsbestuurster had een gekneusde schouder aan het ongeluk overgehouden. De voertuigen raakten licht beschadigd.

Verkeerscontrole

MONTFOORT De politie hield gistermorgen tussen een verkeerscontrole op de M.A. Reinaldaweg. Tussen half elf en half twaalf passeerden 564 bestuurders het controlepunt; 25 bestuurders reden harder dan de toegestane maximum snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 108 km/h.

Te veel gedronken

MIJDRECHT - De politie hield gisteravond een 25-jarige vrouw uit Mijdrecht op de Rondweg in haar woonplaats aan. Uit de ademanalyse bleek dat de vrouw teveel gedronken had: zij had een alcoholpromillage van 0,8. Omdat het de eerste keer was dat de vrouw werd aangehouden met te veel alcohol in haar bloed, kreeg zij een bekeuring van f 400,-.