Grotere afvaardiging Wereldkampioenschappen powerliften

Datum nieuwsfeit: 29-09-2000

Aan : nieuwsmedia/sportredactie
Betreft : krachtsport/powerliften

Grotere afvaardiging naar Wereldkampioenschappen powerliften door hulp van sponsor.

De Nederlandse afvaardiging naar de Wereldkampioenschappen powerliften is extra uitgebreid met een tweetal krachtsporters, te weten de Alkmaarder Erwin Krokkee en de man uit het Noord-Hollandse Limmen, Wim Wamsteeker.
Door toedoen van een sponsor, te weten Tegelzetbedrijf Gleysteen uit Hillegom is het mogelijk om de vijf mansformatie van teammanager Henk Keizer en bondscoach Ferry van der Meulen en Cor Jansen van Jorksveld uit te breiden tot zeven lifters welke gaan strijden in de periode van 14 november tot en met 19 november 2000 in Akita-City te Japan voor het wereldse goud. Edwin Krokkee zal uitkomen in de klasse tot 90 kg., in de afgelopen jaren heeft Erwin laten zien op diverse Europese en Wereldkampioenschappen tot de beste te behoren, in eerste instantie werd Erwin niet geselecteerd, omdat hij bij de kwalificatiewedstrijd geen goede deadliftbeurt wist te behalen, gelukkig voor hem en de Nederlandse ploeg is het door deze financiële ondersteuning mogelijk gemaakt om de gehele selectie uit te zenden naar deze Wereldkampioenschappen. In de klasse tot 125 kg. zal Nederland daarom ook vertegenwoordigd worden, en dan door Wim Wamsteeker die na de kwalificatie als reserve was opgesteld en nu ook naar Japan gaat, extra gemotiveerd om te laten zien wat hij werkelijk waard is.
De Nederlandse ploeg bestaat nu uit Gerard Tromp, Albert Bruggink, Erwin Krokkee, Mark Neele, Eduard Bontekoning, Wim Wamsteeker en Michel Kossen.
Tot aan het vertrek naar Japan zal de Nederlandse selectie enkele malen bijeenkomen voor centrale trainingen op diverse locaties in Nederland om daar de puntjes op de "i" te plaatsen. Gesteund door sponsor Gleysteen hopen we op goede resultaten vanuit het Verre Oosten.

C.M.Damen
PR&Promotie Nederlandse Powerliftbond