Mannesmann ipulsys unified messaging service in heel europa

Datum nieuwsfeit: 29-09-2000

MANNESMANN IPULSYS LANCEERT UNIFIED MESSAGING SERVICE IN HEEL EUROPA

Den Haag, 29 september 2000 - Mannesmann ipulsys, aanbieder van netwerkapplicatieservices op Europese schaal, introduceert unipulse, haar IP-service voor Unified Messaging (UM). unipulse is door ipulsys ontwikkeld in samenwerking met Telcordia Technologies en biedt volledig beheerde UM-services die bedrijven altijd en overal veilige toegang tot hun berichtenverkeer geven via één toegangspunt, ongeacht of het om spraak, e-mail of fax gaat. ipulsys brengt de unipulse-service rechtstreeks en via verkooppartners op de markt voor Europese en multinationale bedrijven.

unipulse is bedoeld om het beheer van uiteenlopende communicatievormen te vergemakkelijken. Van oudsher moet iemand naar het faxapparaat lopen, dan de telefoon opnemen voor een gesproken bericht en vervolgens op de PC zijn e-mail lezen, maar met unipulse zijn al deze berichten beschikbaar via één mailbox. De service is vanaf vandaag in heel Europa beschikbaar.

John Delaney, senior consultant bij Ovum Group: "Er zal de komende jaren veel vraag zijn naar hosted unified messaging. De belangrijkste oorzaak is de sterk groeiende mobiele communicatie in het bedrijfsleven en de enorme belangstelling voor ASP-services. De unipulse-service van ipulsys richt zich rechtstreeks op een marktsegment waarin Ovum snel zeer veel groei verwacht."

Peter Glasbeek, CEO van ipulsys: "Het concept van UM bestaat al jaren maar de laatste tijd is onder invloed van de zogenoemde 'customer empowerment' de perceptie ervan veranderd. Wat ipulsys totaal anders maakt dan de concurrentie is dat het is opgericht op basis van één principe dat belangrijker is dan wat ook: wij leggen de verantwoordelijk bij onze klanten door hun behoeften boven alles te stellen en hen controle te geven over de services die wij hen aanbieden. Onze unipulse-service geeft bedrijven niet alleen de mogelijkheid om hun informatie en services snel en eenvoudig te beheren, maar biedt hen tevens dankzij iCE, onze oplossing voor 'interactive Customer Engagement', volledige controle over hun communicatieomgeving. Met iCE kunnen bedrijven zelf mailboxes voor gebruikers verzorgen, probleemmeldingen opsporen, netwerkeisen en factuurprofielen aanpassen, via één simpel, Web- en WAP-enabled frontend.

"Er zijn momenteel zo'n 200 miljoen voicemailgebruikers en 220 miljoen e-mailgebruikers op de wereld, terwijl het aantal mailboxes elk jaar met 30% toeneemt", aldus Jack Zatz, Vice President van Telcordia Technologies Europe. "De opkomst van IP en internet maakt van UM een vanzelfsprekende oplossing. De UM-service van unipulse stroomlijnt alle functies tot een eenvoudige, efficiënte methode van informatiebeheer."

Glasbeek voegt daaraan toe: "Dankzij onze relatie met Telcordia, een belangrijke communicatieconsultant en softwareaanbieder, hebben wij de visie van de unipulse kunnen realiseren. Wij zijn verzekerd van de hoogste kwaliteitsstandaards wat betreft de geboden technologie en resources."

De lancering van unipulse is de eerste stap van ipulsys in de opkomende multinationale markt voor e-business. Met de steun van Telcordia zal ipulsys verdere mogelijkheden voor unipulse aanboren, ontwikkelen en in gebruik nemen ten behoeve van elektronische handelsplaatsen voor verticale markten zoals het bankwezen, de olie-industrie en nutsbedrijven.

Over ipulsys
Mannesmann ipulsys, aanbieder van netwerkapplicatieservices in Europa, is in 1998 opgericht als een 100% dochter van Mannesmann AG. ipulsys kan beschikken over een internationale staf en is gevestigd in Den Haag. Daarnaast heeft het bedrijf kantoren in Londen en Parijs. Het wil internationale business-to-business communicatie mogelijk maken door in te spelen op de vraag naar wereldwijd inzetbare IP-oplossingen. De oplossingen van ipulsys bieden flexibiliteit, speed-to-market en alle functionaliteit voor slagvaardig handelen. Door zich te richten op IP-, ASP- en internetservices positioneert het bedrijf zich nadrukkelijk als dé aanbieder van bedrijfskritische netwerkfunctionaliteit voor effectief elektronisch zakendoen. Voor meer informatie: www.ipulsys.com

Over Telcordia Technologies
Telcordia Technologies is een dochteronderneming van SAIC, een van de grootste aanbieders van support-systemen, netwerksoftware en advies- en ingenieursdiensten voor de telecomindustrie. Met meer dan 6500 medewerkers bouwt Telcordia aan de netwerkarchitectuur van de toekomst. De jaaromzet bedraagt meer dan 1,5 miljard dollar. Telcordia is gevestigd in Morristown (New Jersey) en heeft ook kantoren elders in de Verenigde Staten, Europa, Midden- en Zuid-Amerika en Azië.
Voor meer informatie: www.telcordia.com

Voor meer informatie:
Mannesmann ipulsys Brodeur Worldwide Robert White Andrea de Graaf Tel: 070- 33 98 500 tel : 020- 346 20 00 e-mail: (rwhite@ipulsys.com) e-mail: (adegraaf@nl.brodeur.com)

Achtergrondinformatie

unipulse
Door de grote schaalbaarheid vormt unipulse een betrouwbaar, toekomstzeker en kosteneffectief aanbod van UM-services. Het levert een combinatie van spraak-, fax- en e-maildiensten in één omgeving, ongeacht de gebruikte media of locaties. De oplossing is gebaseerd op één platform met een open standaard en integreert apparatuur en software van meerdere leveranciers van internet- en communicatieproducten. Het is waarschijnlijk de eerste implementatie in Europa die software verenigt van Cisco uOne 4.2 en Software.com. Dankzij de open architectuur kunnen gebruikers van unipulse hun bestaande hardware en infrastructuur blijven gebruiken en kan de service naar believen worden uitgebreid tot honderden of zelfs miljoenen gebruikers.

Doordat het is ontworpen voor integratie met toekomstige IP-technologieën, heeft unipulse een belangrijk voordeel ten opzichte van andere UM-oplossingen, die vaak zijn gebaseerd op bestaande systemen. Zo breidt ipulsys de functionaliteit aan het eind van het jaar uit met SMS- en WAP-services.