Abn amro introduceert 31 target click funds

Bron: ABN AMRO
ABN AMRO

ABN AMRO Bank N.V.
Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
29 september 2000

ABN AMRO INTRODUCEERT 31 TARGET CLICK FUNDS: LIFE CYCLE BELEGGINGSFONDSEN MET GARANTIES EN CLICKS

ABN AMRO Asset Management introduceert een nieuw beleggingsconcept dat een unieke mogelijkheid biedt aan beleggers om de voordelen van life cycle fondsen, garantie- en clickfondsen te combineren. De Target Click Funds, 31 fondsen in totaal, stellen beleggers in staat om hun financiële doelstellingen (aanvullend pensioen, studie, verbouwing) op efficiënte wijze te bereiken. De inschrijving start op 2 oktober 2000 en eindigt op 27 oktober 2000, de uitgifteprijs is EUR 50.

De Target Click Funds zijn de eerste beleggingsfondsen die het 'life cycle concept' combineren met een garantiewaarde, koersclicks en de mogelijkheid om elke dag in- en uit te stappen. Daardoor bieden ze een zeer aantrekkelijke verhouding tussen risico en rendement en een grote flexibiliteit.

De 31 nieuwe Target Click Funds hebben een looptijd die varieert van 5 tot en met 35 jaar. Daarmee kan elke belegger het fonds kiezen dat overeenkomt met het jaar waarin hij zijn spaardoel wil bereiken. Iemand die spaart voor een aanvullend pensioen vanaf 2022 belegt bijvoorbeeld in het Target Click Fund 2022. Naarmate de doeldatum dichterbij komt wordt het beleggingsrisico geleidelijk teruggebracht door een groter deel van het vermogen veilig te beleggen in liquiditeiten en obligaties. Daardoor wordt het beleggingsrisico automatisch verminderd, naarmate het moment waarop het geld nodig is dichterbij komt. Dit heet het life cycle concept. De Target Click Funds voegen hieraan een nieuwe dimensie toe: de belegger krijgt de garantie dat hij aan het einde van de looptijd tenminste zijn inleg terug krijgt. Bovendien kan koerswinst maandelijks worden vastgeclickt.

Cees Dert, hoofd Global Structured Asset Management bij ABN AMRO: 'Hiermee wordt de belegger voor het eerst de mogelijkheid geboden om zijn spaardoel te bereiken zonder kopzorgen over beleggingen. Tegelijkertijd komen de Target Click Funds volledig tegemoet aan de wens van individueel maatwerk.'

ABN AMRO Asset Management is een van de grootste aanbieders van garantieproducten in Nederland. In totaal beheert ABN AMRO Asset Management EUR 128 miljard (september 2000). Het totaal aan garantiefondsen/-portefeuilles onder beheer bedraagt meer dan EUR 2,5 miljard.

Perscontacten: Jochem van de Laarschot, telefoon 020-6295207.

Perscontacten:
geen