Botsing aanhanger en auto in Veghel

Datum nieuwsfeit: 29-09-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 29-09-2000
Persbericht district De Leijgraaf

VRACHTWAGENAANHANGER BOTST TEGEN PERSONENAUTO Op de Kennedylaan in Veghel is vanmorgen een aanhanger van een vrachtwagen tegen een personenauto gebotst. De bestuurder raakte licht gewond. Het ongeval ontstond toen een 55-jarige vrachtwagenchauffeur uit Uden op de kruising Kennedylaan Marshallweg voelde dat de aanhanger was losgeschoten. Het voertuig hing nog vast middels de losbreek-reminrichting. Toen de Udenaar remde schoot het kabeltje van de reminrichting los en daarbij koerste de aanhanger over de rijbaan bestemd voor het tegemoetkomende verkeer. De (lege)aanhanger botste met de rechterzijde frontaal op de personenauto die bestuurd werd door een 22-jarige man uit Heeswijk-Dinther. Deze is voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Na onderzoek van de technische verkeerspolitie bleek dat de reminrichting in orde was. Vermoedelijk is bij het aankoppelen van de aanhanger niet voldoende druk uitgeoefend, waardoor de koppeling niet is vastgeklikt.