Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 30-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 11.30 uur
Grote alcoholcontrole

HEUVELRUG/ BINNENSTICHT In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft de politie van de districten Heuvelrug en Binnensticht gezamenlijk een grote alcoholcontrole gehouden. Er werd in Veenendaal, Elst, Doorn, Driebergen-Rijsenburg, Zeist en De Bilt gecontroleerd. De controle startte om tien uur vrijdagavond en eindigde zaterdagochtend om vier uur. In totaal hebben 466 automobilisten een blaastest ondergaan. Negen bestuurders kregen een proces-verbaal voor het rijden onder invloed.

Mishandeling

ZEIST Vrijdagmiddag rond drie uur werd een 49-jarige buschauffeur uit Zeist op de kruising van de Dreef met de Bachlaan mishandeld. Een tot nu toe onbekende automobilist werd boos dat hij uit moest wijken voor de bus toen deze wegreed van een halte op de Dreef richting de Utrechtseweg. De automobilist dwong iets verderop de bus tot stilstand te komen en liep naar de buschauffeur toe. Er volgde een ruzie en vervolgens sloeg de automobilist de chauffeur in het gezicht. Hierna ging de bestuurder er snel vandoor. De politie onderzoekt deze mishandeling.

Snelheidscontrole

ZEIST Vrijdagmiddag controleerde de politie tussen vier uur en half zes in de middag op de Oude Arnhemseweg op snelheid. In totaal passeerden 143 automobilisten het controlepunt. 66 bestuurders overtraden de maximum toegestane snelheid van 30 km/h. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 53 km/h.