Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 30-09-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn en Venen, 13.00 uur
Dodelijk ongeval

WILNIS Een 36-jarige man uit Mijdrecht is vanochtend verongelukt op de Bovendijk in Wilnis.
De politie kreeg de melding dat er een auto in brand stond op de Bovendijk ter hoogte van de golfclub. Ter plaatse troffen agenten een auto tegen een boom waarbij het motorgedeelte in brand stond. Agenten konden de brand met de brandblusser en slootwater blussen. De bestuurder zat klem in de auto. Medewerkers van de ambulance hebben geprobeerd het slachtoffer te reanimeren maar de man is ter plaatse aan zijn verwondingen overleden.
Uit onderzoek bleek dat de man waarschijnlijk op de Bovendijk met zijn auto naast de rijbaan terecht is gekomen en te sterk gecorrigeerd heeft waardoor hij aan de andere kant van de rijbaan tegen een boom is aangereden.

Rijden onder invloed

OUDEWATER Agenten controleerden vannacht rond drie uur op de Wilgenweg een auto. De bestuurder, een 20-jarige man uit Oudewater, blies een `A` hetgeen betekent dat de man teveel gedronken had. De man wilde echter niet mee naar het bureau en op aanraden van de omstanders die zich ermee bemoeiden, liep de man weg. Te hulp geschoten collegas konden de inwoner van Oudewater toch aanhouden ondanks het verzet van de man.
Op het bureau bleek uit de ademanalyse dat de man een alcoholpromillage had van 1,25 promille. De automobilist kreeg een rijverbod van 5 uur en twee processen-verbaal; één voor het rijden onder invloed en één voor wederspannigheid.

Overlast

HARMELEN Na klachten van omwonenden, bezochten agenten gistermiddag een bedrijf aan de Energieweg. Bij het bedrijf stond een vuilcontainer waarin afval werd verbrand. Ook kwamen er grote stofwolken uit het bedrijfspand vanwege schoonmaakwerkzaamheden. Agenten spraken een medewerker van het bedrijf aan, die boos werd op de agenten en weigerde zijn identiteit bekend te maken. De man is naar het bureau overgebracht waar duidelijk werd dat het om een 52-jarige man uit Harmelen ging. De man kreeg een schikking van f 1080 aangeboden voor het verbranden van afval en het naar buiten brengen van stof uit het bedrijf.

Post te water

BREUKELEN Een 20-jarige vrouw uit Maarssen reed gistermorgen met de auto over de Kanaaldijk West in de richting van Breukelen. Volgens de vrouw moest zij uitwijken voor een tegenligger die midden op de weg reed. Hierdoor kwam zij met de auto in een slip en botste met de achterzijde van de auto tegen een boom. In de auto lagen poststukken die door de botsing uit het voertuig werden geslingerd. Enkele poststukken kwamen in het water terecht maar een passerende schipper heeft de stukken opgevist en aan wal gebracht. De bestuurster is met pijnklachten aan hoofd en nek naar het ziekenhuis vervoerd. Collegas van de vrouw hebben de post verzamelt en meegenomen. De auto is weggetakeld.