Dodelijk verkeersongeval in Budel

1e Persbericht van zaterdag 30 september 2000

Berichten uit de regio

Budel: Dodelijk verkeersongeval
Vrijdagavond omstreeks 20.50 uur reed een 24-jarige automobilist uit Budel over de Randweg Oost in de richting van de Nieuwendijk. Door tot nu toe onbekende oorzaak kwam hij aan de rechterzijde van de weg in de berm waarna hij de macht over het stuur verloor en na te zijn gespind, tegen een, aan de overzijde van de weg staande, boom botste. De bestuurder raakte bij deze aanrijding lichtgewond, de naast hem zittende 25-jarige man uit Budel en de achterin zittende 25-jarige passagier uit Budel raakten bekneld en moesten door de brandweer uit de auto gehaald worden. De naast de bestuurder zittende Mark Davids overleed ter plaatse. De andere passagier is zwaar gewond overgebracht naar het ziekenhuis.

Eindhoven: Aanhouding na diefstal
Twee jongens van 13 en 14 jaar zijn vrijdagmiddag om 14.39 uur, op de Schouwbroekseweg, aangehouden. Zij worden ervan verdacht kort ervoor op de Frederiklaan een 13-jarige jongen, onder bedreiging met geweld, zijn horloge te hebben afgenomen en zijn fiets te hebben vernield. Beide verdachten zijn na verhoor overgedragen aan de ouders.

Eindhoven: Fietsendief op heterdaad betrapt
Vrijdagmiddag omstreeks 14.40 uur is op de Willemstraat een 46-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. Een politieman zag dat de verdachte in een fietsenstalling het slot van een fiets openbrak en daarmee weg wilde fietsen. Hierop is de man aangehouden en voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. De fiets is inbeslaggenomen en veilig gesteld.

Best: Gestolen bromfiets aangetroffen
Een 19-jarige Eindhovenaar is vrijdagmiddag om 13.50 uur op de Eindhovenseweg Zuid aangehouden. Bij controle van de bromfiets waar de man op reed bleek dat deze als gestolen gesignaleerd stond. De verdachte is overgebracht naar het bureau en voor nader onderzoek inverzekering gesteld. De bromfiets is inbeslaggenomen en veilig gesteld.

Helmond: Man na bedreiging aangehouden
Op de Bunzingstraat is vrijdagmiddag een 27-jarige inwoner van Bakel aangehouden. De man had kort ervoor een 28-jarige inwoner van Helmond met een knuppel en een bijl bedreigt. Eerder had de verdachte discriminerende opmerkingen en bedreigingen geuit aan het adres van de vrouw van het slachtoffer na een ruzie over een bal. De verdachte is voor onderzoek overgebracht naar het bureau en inverzekering gesteld.

Eindhoven: Drugdealer aangehouden
Zaterdagmorgen om 02.00 uur is op de Dommelstraat een 26-jarige Helmonder aangehouden. De man werd in een discotheek betrapt toen hij verdovende middelen uit zijn kleding haalde. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau en inverzekering gesteld. Hij bleek in het bezit te zijn van 8 xtc pillen en enkele buisjes vloeistof.

Mariahout: Snelheidscontrole
Vrijdagmiddag tussen 12.00 uur en 13.30 is er op snelheid gecontroleerd op de Mariastraat. 17 van de 352 gecontroleerde voertuigen reden harder dan de toegestane 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 68 km/u.

Aarle-Rixtel: Snelheidscontrole
Op de Helmondseweg is tussen 14.30 uur en 16.30 uur een snelheidscontrole gehouden. Van de 559 gecontroleerde voertuigen reden er 122 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 88 km/u.

Gemert: Snelheidscontrole
Op de Oudestraat is tussen 17.30 uur en 19.00 uur een snelheidscontrole gehouden. 21 van de gecontroleerde 208 voertuigen reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 77 km/u.

Eindhoven: Tasjesrovers aangehouden
Vrijdagavond om 21.15 uur zijn op de Piazza een 19-jarige en een 24-jarige inwoner van Weert aangehouden. Beide mannen hadden kort ervoor op de Paradijslaan de tassen geroofd van een 47-jarige vrouw uit Geldrop en een 60-jarige vrouw uit Eindhoven. Het 47-jarige slachtoffer was na de beroving de daders achterna gerend in gezelschap van een getuige. Zij kon aan de ter plaatse gekomen politie de daders aanwijzen. De verdachten zijn voor onderzoek ingesloten en inverzekering gesteld.

Eindhoven: Vechtersbazen aangehouden
Twee Eindhovenaren van 15 en een van 16 jaar zijn vrijdagavond om 22.40 uur op de St. Martinusstraat aangehouden. De verdachten hadden kort ervoor op de Hagenkampweg Noord een 15-jarige Eindhovense jongen mishandeld. De drie verdachten zijn voor onderzoek ingesloten. De ouders van de verdachten zijn in kennis gesteld.

Eindhoven: Aanhoudingen na brandstichting
Vier Eindhovenaren in de leeftijd van 15, 17, 19 en 20 jaar zijn zaterdagmorgen om 02.01 uur op het Hefveld aangehouden. Een getuige had gezien dat de mannen een auto hadden geparkeerd en te voet de wijk in waren gegaan. Korte tijd later kwamen de mannen hard lopend terug en konden zij door de ter plaatse gekomen politie worden staande gehouden. Bij controle bleek dat de kleding van de verdachten rook naar benzine. Zij hadden hiervoor geen duidelijke verklaring. Toen korte tijd later een woningbrand aan het Hefveld gemeld werd, die vermoedelijk was aangestoken, zijn de mannen als verdacht van brandstichting aangehouden. Uit onderzoek op de plaats van de brand bleek dat de brand aangestoken was. De vier verdachten zijn ingesloten en inverzekering gesteld. De politie stelt een onderzoek in.

Geldrop: Onder invloed
Op de Goorstraat is zaterdagmorgen om 04.30 uur een 27-jarige inwoner van Geldrop betrapt op het rijden onder invloed. De ademanalyse gaf een alcoholpromillage van 0.70 promille aan. De man kreeg een transactie van 400 gulden en een rijverbod voor de duur van 2 uur

Geldrop: Inbraak in een bedrijf
Zaterdagmorgen omstreeks 04.50 uur, is er ingebroken in winkel aan de Nieuwendijk. De daders reden met een auto enkele keren tegen de winkelpui. Uit de winkel werden enkele kledingstukken weggenomen. De politie stelt een onderzoek naar de juiste toedracht in.

Eindhoven: Aanhouding na autodiefstal
Een 17-jarige Eindhovenaar is zaterdagmorgen om 04.02 uur op het Industrieterrein in Son aangehouden. Surveillerende agenten zagen twee autos bij een benzinestation aan de Eindhovenseweg. Toen men deze wilde controleren reed een van de autos snel weg. Na een korte achtervolging reed de bestuurder in een bocht tegen een lantaarnpaal waarna hij kon worden aangehouden. Uit onderzoek bleek dat de auto vorig weekend in Geldrop weggenomen was. De verdachte is voor onderzoek ingesloten.