Gouden speld voor NVJ-secretaris Hans Verploeg

Datum nieuwsfeit: 01-10-2000
Nederlandse Vereniging van journalisten

Hans Verploeg: Gouden speld
Spreekbuis en vraagbaak noemde NVJ-voorzitter Ron Abram tijdens de jaarvergadering de jubilerende algemeen secretaris Hans Verploeg en onderscheidde hem namens het bestuur met de eenmalig ontworpen gouden NVJ-speld: "Want Hans is goud waard." Hans Verploeg, 'overvallen' door de huldiging, is 20 jaar in dienst van de NVJ. In zijn dankwoord vestigde hij graag de aandacht op bestuur, kaderleden en personeel, die het werk doen, terwijl hij zichzelf liever als één van de schakels beschouwt.

Aad van Cortenberghe: Erelid
Aad van Cortenberghe is benoemd tot erelid van de NVJ. De vereniging spreekt hiermee haar dank uit voor zijn verdiensten in de afgelopen jaren, zoals voorzitter van de vereniging, onderhandelaar bij de CAO Dagblad, vertegenwoordiger in de Federatieraad FNV, initiatiefnemer tot de oprichting van de Mediaraad en lid van het stichtingsbestuur van de Raad voor de Journalistiek. Aad van Cortenberghe deed in zijn dankwoord het bestuur de suggestie niet alleen oud-voorzitters te benoemen tot erelid, maar ook in ruimere kring te kijken naar kaderleden die binnen afdelingen, secties en
onderhandelingsdeleganties bijzonder actief zijn.