Koninklijke Peijnenburg wil aandelen familie overnemen

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000

* PERSBERICHT *

Geldrop, 2 oktober 2000

Familie Peijnenburg initieert overleg

DIRECTIE KONINKLIJKE PEIJNENBURG IS VOORNEMENS
AANDELEN FAMILIE OVER TE NEMEN

De directie van Koninklijke Peijnenburg, onder leiding van huidig interim directeur Johan Lokhorst, is voornemens om per november 2000 samen met Gilde Participaties B.V. alle aandelen over te nemen in J.A.F. Peijnenburg Beheer B.V. J.A.F. Peijnenburg Beheer B.V. is 100 procent aandeelhouder in de Koninklijke Peijnenburg.

Nadat het laatste lid van de familie Peijnenburg zich in februari jongstleden terugtrok uit de directie van Koninklijke Peijnenburg, heeft de familie Peijnenburg zich beraden op de toekomst van de onderneming en haar rol als aandeelhouder. Op initiatief van de familie is het tot een overleg gekomen met de directie en Raad van Commissarissen. De familie heeft de intentie uitgesproken alle aandelen over te dragen aan het directieteam en aan Gilde Participaties B.V. Zowel de familie als het huidige directieteam is zeer verheugd over het voorgenomen besluit.

Met de beoogde verkoop van de aandelen aan bovengenoemde partijen behoudt Koninklijke Peijnenburg haar zelfstandige karakter en identiteit en krijgt de onderneming kapitaalkrachtige aandeelhouders die de continuïteit van de onderneming kunnen waarborgen. Zij zullen verder vorm kunnen geven aan de uitvoering van de ambitieuze groeistrategie en mogelijkheden creëren om de sterke merkenportefeuille van Koninklijke Peijnenburg uit te breiden.

De voorgenomen overname zal voorafgegaan worden door een due diligence onderzoek in opdracht van de kopers. De huidige interim directeur, de heer Johan Lokhorst, wordt benoemd tot algemeen directeur van Koninklijke Peijnenburg. De overname zal geen directe consequenties hebben voor de 220 medewerkers van de drie vestigingen te Geldrop, Sintjohannesga en Uithuizen.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (