Avaya krijgt beursnotering en introduceert ASP-oplossingen

Datum nieuwsfeit: 02-10-2000

Voor meer informatie:

AVAYA Nederland
Ruud Alaerds
(ralaerds@avaya.com)

Lammers van Toorenburg PR
Francine Loos
(avaya@lvtpr.nl)

AVAYA KRIJGT EIGEN BEURSNOTERING EN INTRODUCEERT ASP-OPLOSSINGEN

TER PUBLICATIE: MAANDAG 2 OKTOBER 2000

NIEUWEGEIN - Avaya, de vroegere Enterprise Networks Group van Lucent Technologies (NYSE: LU), krijgt vandaag een eigen beursnotering aan de New York Stock Exchange (NYSE: AV). Tegelijkertijd introduceert het bedrijf onder de naam Avaya Hosted Solutions een volledige suite van kant-en-klare communicatie-software, -hardware en -diensten, gericht op de Application Service Providers en Full Service Providers, die hiermee hun aanbod voor zowel de kleine als de grote ondernemingen makkelijk kunnen vergroten.

Avaya heeft al bij eerste notering bijna vijf miljoen aandeelhouders; deze behoren daarmee tot een van de meest gespreide aandelen in de Verenigde Staten.
Avaya Hosted Solutions biedt snelgroeiende service providers (xSP's) de mogelijkheid meer te bieden dan web hosting en messaging. Te denken valt aan Internet Protocol (IP) Telephony, hosted contact centers, messaging, video collaboration en virtuele netwerken.

Tot xSP's behoren Application Service Providers, hosting providers, portals en marktplaatsen. Klanten van de xSP kunnen met deze diensten snel en makkelijk eBusiness oplossingen aanbieden terwijl ze zich concentreren op hun core business en zich niet hoeven te bekommeren om het trainen van IT-personeel of het doen van kostbare investeringen in infrastructuur. Volgens schattingen kent de huidige markt voor diensten via xSP´s een omvang van $15 miljard, met een verwachte groei tot $85 miljard in 2003.

"Onze zakelijke klanten willen een steeds groter aanbod van diensten en applicaties van hun service providers", aldus Don Peterson, President en CEO van Avaya. "Avaya Hosted Solutions geeft de service providers toegang tot onze kennis en expertise op dit gebied. Avaya Hosted Solutions onderstreept onze gerichtheid op het leveren van innovatieve communicatieoplossingen en -diensten, via kanalen die aansluiten bij de behoefte van klanten aan flexibiliteit en snelheid."

De Avaya Hosted Solutions zijn communicatietoepassingen die ontworpen zijn om nauw samen te werken met Avaya's ECLIPS (Enterprise Class Internet Protocol Telephony) en de Cajun® Campus-oplossingen, volledig geïntegreerde Gigabit Ethernet-switches, voorzien van technologie om bepaalde transacties voorrang te geven. Avaya Hosted Solutions Professional Services ontwerpt, integreert, implementeert en onderhoudt de oplossingen, terwijl het Avaya Hosted Interoperability Testing Lab er zorg voor draagt dat Avaya Hosted Solutions ook toekomstige communicatietoepassingen aan kunnen. Tot de eerste klanten behoren Agora, Inc., Atento en PowerSchool. PowerSchool biedt haar meer dan 850.000 gebruikers op circa 3.000 scholen in de VS via een interactieve Web-gebaseerde portal schaalbare en beveiligde Multiservice Networking-producten. Avaya Hosted Solutions voorziet PowerSchool van de basis voor een bedrijfskritische IT-omgeving, met een teleleeromgeving waar leerlingen, ouders en leerkrachten samen kunnen werken en communiceren over taken, voortgang en beoordelingen.

"Avaya Hosted Solutions biedt ons een open, applicatiegedreven eBusiness- communicatieplatform", zegt Greg Porter, President en CEO van PowerSchool, Inc. "Avaya Hosted Solutions zorgt ervoor dat studenten, leerkrachten en ouders beter met elkaar communiceren."
Meer dan een miljoen zakelijke klanten over de gehele wereld gebruiken Avaya communicationssoftware, Producten en -diensten. Hiermee heeft het bedrijf een solide basis voor verdere groei.

Avaya
Avaya, de voormalige Enterprise Networks Group van Lucent Technologies, levert communicatiesystemen voor bedrijven, overheden en andere organisaties.
Avaya biedt oplossingen voor spraak, geconvergeerde spraak en data, Customer Relationship Management, messaging en multiservice netwerken en netwerkbekabeling. Avaya is wereldwijd marktleider in messaging en en netwerkbekabeling en marktleider in de Verenigde Staten op het gebied van bedrijfscommunicatiesystemen en call center-systemen. Dankzij een breed portfolio aan diensten en producten en strategische allianties met technologie- en consultingbedrijven is Avaya totaalleverancier van complete eBusiness-oplossingen. Het hoofdkantoor van Avaya staat in Basking Ridge, N.J. (Verenigde Staten). Avaya Nederland heeft vestigingen in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl